روحانی، تلویحا آمریکایی‌ها را تهدید کرد روحانی، تلویحا آمریکایی‌ها را تهدید کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی، تلویحا آمریکایی‌ها را تهدید کرد

روحانی، تلویحا آمریکایی‌ها را تهدید کرد

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور روابط با کشور دوست و همسایه قطر را روابطی دوستانه و راهبردی دانست و تاکید کرد: نگاه ما به روابط با قطر بلند مدت و راهبردی بوده و به صورت مقطعی و کوتاه مدت نگاه نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی امیر قطر با ایشان با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه‌ها بویژه روابط اقتصادی و تجاری ، افزود: برغم شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا روابط اقتصادی دو کشور در چارچوب پروتکل های بهداشتی و مراقبتی باید مجددا فعال شود.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور راهگشای سرعت تعاملات تهران – دوحه و رفع موانع باشد و انتقال کالاها از طریق بنادر دو کشور بتدریج فعال و پروازهای خطوط هوایی دو کشور از سر گرفته شود.

وی با اشاره به میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال ، برای ارائه هرگونه کمک از سوی ایران به این کشور برای میزبانی هر چه بهتر قطر اعلام آمادگی کرد و افزود: در این زمینه ایران هم آماده است در زیرساخت ها و تامین نیازمندی های مورد نظر حضور داشته باشد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با امیر قطر با تاکید بر این‌که «امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است»، گفت: با توجه به برخی اقدامات آمریکا در نقاط مختلف جهان شرایط غیر قابل قبولی بوجود آورده اما به هیچ عنوان ما آغازگر تشدید تنش و درگیری نخواهیم بود.

وی با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی ها در منطقه دریای کارائیب ، خاطرنشان کرد: اگر نفتکش های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی ها دچار مشکل شوند متقابلا برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.

حتما بخوانید:  رکوردشکنیِ دکترِ ساسی با ۴میلیون پِلی در دو روز!

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که «ایران هیچگاه آغاز گر درگیری نخواهد بود» افزود: ما همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی­ها دست به خطا نزنند.

روحانی تاکید کرد: شرایط امروز جهان را شرایط ویژه همکاری مشترک می بینیم بویژه با شیوع این بیماری اما متاسفانه ایالات متحده آمریکا تصمیمات ناصحیح و رفتارهای غیر انسانی خود را ادامه می دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همچون گذشته تاکید می کنیم که امنیت منطقه ما بویژه امنیت دریایی در منطقه توسط کشورهای منطقه تامین می شود و همیشه اعلام آمادگی کرده ایم که با کشورهای همسایه آماده همکاری بیشتری هستیم و امروز هم بر این نظر تاکید می کنیم.

وی با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به دولت و مردم قطر، ابراز امیدواری کرد که روابط و همکاری های دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران توسعه روابط با ایران را در همه زمینه ها مورد تاکید قرار داد و گفت: درمورد روابط اقتصادی بین دو کشور به شخصه اهتمام ویژه ای قائل هستم و این موضوع در اولویت برنامه های قطر است .

“شیخ تمیم بن حمد آل ثانی” ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نشست مشترک اقتصادی دو کشور ، روابط اقتصادی و تجاری ایران و قطر بیش از پیش توسعه یابد.

امیر قطر همچنین تاکید کرد: موضع قاطع قطر این است که امنیت منطقه باید با همکاری تمامی کشورهای منطقه حاصل شود و ما به عنوان کشورهای منطقه برای تامین امنیت گذرگاه های آبی منطقه باید با یکدیگر همکاری کنیم .

حتما بخوانید:  تبریک کاربران سعودی توییتر به ایرانی‌ها

شیخ تمیم افزود: ما مخالف هرگونه تنش هستیم و برای کاهش تنش ها تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *