روش موثر پزشکان تایلندی برای درمان کرونا روش موثر پزشکان تایلندی برای درمان کرونا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روش موثر پزشکان تایلندی برای درمان کرونا

روش موثر پزشکان تایلندی برای درمان کرونا

ایرنا: پزشکان تایلندی توانستند با ترکیب ۲ داروی ضد اچ آی وی به نام ” لوپیناویر” و ” ریتوناویر” و یک داروی ضد آنفلوآنزا به نام” اوسلتا میویر” به نتایج مثبتی برای درمان بیماری کرونای جدید دست یابند.

به گزارش یکشنبه شب خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، بهیاران تایلندی ترکیبی از این دارو را بر روی یک بیمار زن آزمایش کردند که شرایط وخیمی داشت، پس از ۴۸ ساعت از این تزریق، هیچ اثری از بیماری در وی مشاهده نشد.

پزشکان بیمارستان “راجاویتی” بانکوک از ابداع این روش برای درمان ویروس کرونای جدید خبر دادند که شماری از بیمارهایی که تحت مراقبت قرار داشتند، بهبود یافته‌اند.

روش موثر پزشکان تایلندی برای درمان کرونا

در میان بیماران این بیمارستان، یک پیرزن چینی ۷۰ ساله از شهر ووهان بوده است که براساس آزمایش‌ها وی ۱۰ روز پیش به این ویروس مبتلا شده بود.

دکتر “کریگانسکا آتیپوروانویچ”، پزشک متخصص ریه در دانشگاه راجاویتی به خبرنگاران گفت: این روش قطعی برای درمان ویروس نیست اما تا حدود زیادی حال بیماران را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: پس از آن که آزمایش‌ها تأیید کردند که این بیمار چینی ۱۰ روز پیش به ویروس مبتلا شده بود، اما ۲ روز پس از دریافت داروهای ترکیبی، آزمایش‌ها نشان داد که وضعیت بیماری از حالت مثبت تست (وجود بیماری) به وضعیت منفی( ضعیف شدن ویروس در بدن) رسیده‌ است.

آتیپوروانویچ افزود:آزمایش به طور کلی نتیجه‌ بخش است، اما همچنان ما باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا مشخص شود که آیا این می‌تواند درمان قطعی باشد یا خیر؟

مقامات بهداشت چین پیشتر از آغاز ترکیب داروی درمان ایدز وآنفولانزا برای مقابله با ویروس کرونای جدید خبر داده بودند.

حتما بخوانید:  استقلال جان گرفت؛ سپاهان و تراکتور همچنان می‌تازند

پزشکان تایلندی اعلام کردند که به نظر می‌رسد استفاده از این سه داروی ترکیبی یک درمان مناسب باشد.

در تایلند ۱۹ مورد از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است که هشت نفر از این افراد پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۱۱ نفر نیز همچنان تحت درمان قرار دارند.

ویروس کرونای جدید هنوز واکسنی ندارد و محققان در چین و سایر کشورهای جهان در حال تحقیق برای ساخت واکسن مخصوص در مورد این نوع از ویروس کرونا و جهش یافته هستند.

برخی کارشناسان بهداشتی تخمین زده‌اند که احتمالا تا کمتر از ۲ ماه دیگر واکسن این ویروس کشف شود.

ویروس کرونا که از شهر ووهان چین گسترش یافت، تا کنون حدود ۱۴ هزار و ۵۶۲ نفر را مبتلا کرده و ۳۰۵ نفر را به خاطر ابتلا به این بیماری ویروسی جان باخته‌اند.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *