رونمایی از شبح باشکوه لکسوس رونمایی از شبح باشکوه لکسوس | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رونمایی از شبح باشکوه لکسوس

رونمایی از شبح باشکوه لکسوس

فرارو: شرکت خودروسازی لکسوس با انتشار یک تیزر رسمی، از قرب الوقوع بودن معرفی جدیدترین کراس اوور برقی و لوکس خود با نام Lexus RZ پرده برداشت که شباهت بسیار زیادی با شاسی بلند آینده تویوتا bZ4X نشان می‌دهد.

دراین تیزر مختصر ما لکسوس RZ به صورت یک سبح شیک و الهام گرفته از کوپه می‌بینیم که به سرعت ما را با طراحی این خودرو در گوشه‌های مختلف آن آشنا می‌کند. درواقع، این تیزر خودرو را به صورت واضح به ما نشان نمی‌دهد، اما هنوز می‌توان به برخی جزئیات آن پی برد.

رونمایی از شبح باشکوه لکسوس

ویدیوی تبلیغاتی نشان می‌دهد که لکسوس RZ دارای جلوپنجره دوکی آشنا و چراغ‌های L شکل است و در گوشه‌های پایینی قسمت جلویی ورودی‌های بزرگی وجود دارد. به نظر می‌رسد یک عکس متحرک در کلیپ یک پورت شارژ را بین گلگیر جلو و درب راننده نشان می‌دهد. در پشت، چراغ‌های عقب تمام عرض هاچ بک را می‌پوشانند و یک اسپویلر صاف روی سقف وجود دارد.

رونمایی از شبح باشکوه لکسوس

بر اساس توضیحات ویدئویی از کانال یوتیوب Lexus Europe منتشر شد، لکسوس RZ یک خودروی الکتریکی با باتری است. این مدل مانند تویوتا bZ4X بر روی پلت فرم e-TNGA سوار می‌شود و شرکت سازنده ادعا می‌کند: «این پلت فرم برای ارائه یک تجربه رانندگی باورنکردنی طراحی شده است و استاندارد جدیدی را برای رانندگی BEV تعریف می‌کند که راحتی لکسوس را با عملکرد دینامیکی برتر ترکیب می‌کند.»

البته به نظر نمی‌رسد که این خودرو مانند bZ4X و Subaru Solterra باشد که ادعا می‌شود همزاد آن‌ها باشد. برای مثال، برخلاف bZ4X، به نظر می‌رسد لکسوس RZ دارای چین خوردگی است که از گلگیر‌های جلو تا در‌های عقب کشیده شده است. شکل ستون عقب نیز تندتر است، با این حال، نسبت‌های فیزیکی بین مدل‌های تویوتا و لکسوس مشابه به نظر می‌رسد. روی هم رفته اطلاعات رسمی درباره این کراس اوور برقی آینده هنوز از سوی شرکت لکسوس به اشتراک گذاشته نشده است، اما می‌توان از قیاس آن با مدل‌های مشابه و همزاد، به برخی مشخصات کلیدی دست یافت.

حتما بخوانید:  نوبخت: از قیمت‌ها خبر ندارم، همسرم خرید می‌کند!

رونمایی از شبح باشکوه لکسوس

با توجه به پلت فرم مشترک، bZ4X و RZ به طور بالقوه می‌توانند برخی از گزینه‌های پیشرانه را به صورت مشترک ارائه دهند. نسخه برتر مدل تویوتا در مجموع ۲۱۵ اسب بخار (۱۶۰ کیلووات) از یک موتور الکتریکی که هر محور را تامین می‌کند، دارد و از یک بسته باتری ۷۲.۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. در حالی که تویوتا محدوده تخمینی برد حرکتی را ارائه نمی‌دهد، سوبارو سولترا چهار چرخ متحرک با شارژ باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی می‌تواند حدود ۲۲۰ مایل را طی کند. تویوتا، مالک لکسوس سال گذشته نشان تجاری RZ 450e را در ایالات متحده، اروپا و استرالیا به ثبت رساند. در آمریکا، اداره ثبت اختراع و علائم تجاری این درخواست را در دسامبر ۲۰۲۱ پذیرفت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *