رویترز: ارزش ریال ایران به پایین‌ترین حد خود رسید رویترز: ارزش ریال ایران به پایین‌ترین حد خود رسید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رویترز: ارزش ریال ایران به پایین‌ترین حد خود رسید

رویترز: ارزش ریال ایران به پایین‌ترین حد خود رسید

برترین‌ها: رویترز در گزارشی مدعی کاهش ارزش ریال ایران به پایین‌ترین حد خود از سپتامبر ۲۰۱۸ شده است.

کانال تلگرامی اصلاحات نیوز به نقل از رویترز نوشت: بر اساس گزارش وب‌سایت Bonbast.com که نرخ ارز در بازارهای غیررسمی را بازتاب می‌دهد قیمت دلار برای فروش در روز پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۸ هزار و ۸۲۰ تومان بود. روز جمعه ۳۰ خرداد نیز بهای دلار در این وب‌سایت تغییری نیافت و نرخ فروش آن ۱۸ هزار و ۸۲۰ تومان اعلام شد.

ارزش ریال ایران به پایین‌ترین حد خود رسید

یک فعال بخش خصوصی معتقد است کاهش ارزش پول ملی ناشی از افزایش نرخ تورم و دیگر شاخص‌های مهم اقتصادی کشور است و در شرایط فعلی با افزایش انتظارات تورمی احتمالا در آینده نزدیک قیمتها همچنان افزایشی باشند.

«خبرآنلاین» 27 اردیبهشت ۹۹ به نقل از مجیدرضا حریری،عضو اتاق بازرگانی، در رابطه با دلایل افزایش قیمت دلار نوشته بود: به نظر من بهتر است به جای اینکه اینطور به مساله وارد شویم؛ چرا بورس به این وضعیت رسید؟ چرا قیمت همه کالاها رو به افزایش می‌رود؟ به نظر من دلیل اصلی آن کاهش ارزش پول ملی است و در واقع دلار گران نمی‌شود بلکه این ریال است که کم ارزش می‌شود.به گفته وی استفاده از عبارت ریزش ارزش پول ملی خود نشان دهنده واقعیت ماجراست درحالی که برخی از گران شدن دلار خوشحال می شوند.

او درباره چرایی این مساله گفته بود: به دلیل حجم بالای نقدینگی در کشور و تورم بیش از ۴۰ درصدی که بانک مرکزی اعلام کرده و رشد منفی بیش از پنج درصد اقتصادی بیانگر کاهش ارزش واقعی پول ملی است. در مقابل این کاهش ارزش هر کالا، خدمات و ارزی گران‌تر می‌شود و این طبیعی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  از این تجمعات و از پیک پنجم کرونا می‌ترسیم

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *