رویترز: کشتی ایرانی، آلومینا در ونزوئلا بارگیری کرد رویترز: کشتی ایرانی، آلومینا در ونزوئلا بارگیری کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رویترز: کشتی ایرانی، آلومینا در ونزوئلا بارگیری کرد

رویترز: کشتی ایرانی، آلومینا در ونزوئلا بارگیری کرد

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: یک کشتی با پرچم ایران پس از تحویل محموله‌اش به یک سوپرمارکت ایرانی در ونزوئلا، محموله‌های از آلومینا (اکسید آلومینیوم) در این کشور بارگیری کرده است. این اقدام جدید ترین نشانه روابط نزدیک بین این دو کشور تحت تحریم‌های آمریکاست.

هنوز مشخص نیست این محموله برای چه کسی بارگیری شده و مقصد آن کجاست. کشتی گلسان یک کشتی باری با ظرفیت حمل ۲۲۸۸۲ تن کالاست که در حال حاضر در اقیانوس اطلس به سمت شرق می‌رود ولی مقصد آن هنوز هم بندر «لا گوایرا» در ونزوئلا نشان داده می‌شود.

این دو کشور عضو اوپک روابط تجاری خود را در ماههای اخیر افزایش داده اند. ایران در ماه آوریل ۵ نفتکش حاوی سوخت به ونزوئلا فرستاد تا به حل مشکل کمبود بنزین در این کشور کمک کند. همچنین تجهیزاتی از طرف ایران به ونزوئلا ارسال شده تا تولید در بزرگترین مجتمع پالایشگاهی این کشور از سر گرفته شود.

مقامات کاراکاس و تهران مشخص نکرده‌اند پول این محموله های بنزین و تجهیزات چگونه به ایران پرداخت شده است ولی آمریکا ادعا می‌کند رژیم مادورو در ازای این محموله‌ها طلا پرداخت کرده است.

افزایش روابط تجاری بین ایران و ونزوئلا باعث عصبانیت واشنگتن شده است. آمریکا سعی می کند رژیم مادورو را سرنگون کرده و برنامه های اتمی ایران را خنثی کند.

دولت ترامپ در همین ماه محموله های سوختی را که به سمت ونزوئلا می رفت توقیف و یک شرکت چینی را که به هواپیمایی ماهان ایران برای ارسال تجهیزات به ونزوئلا کمک می کرد، تحریم کرد.

حتما بخوانید:  یک زن رفسنجانی، پرچم «نه به جنگ» را بالا برد

آلومینا یک پودر است که از پالایش بوکسیت (هیدروکسید آلومینیوم) به دست می آید و ماده اصلی تولید آلومینیوم است. واشنگتن بخش فلزات ایران را که شامل شرکتهای آلومینیوم هم می شود تحریم کرده است.

اطلاعات کشتیرانی رفینیتیو ایکون نشان می‌دهد کشتی گلسان در ماه مه از بندرعباس تهران حرکت کرده و در اواخر ماه ژوئن به کاراکاس رسیده است. طبق گفته منابع، ۱۴ هزار تن آلومینا در این کشتی بارگیری شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *