رکوردزنی فرانسوی‌های غمگین با «نوتردام پاریس» رکوردزنی فرانسوی‌های غمگین با «نوتردام پاریس» | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رکوردزنی فرانسوی‌های غمگین با «نوتردام پاریس»

رکوردزنی فرانسوی‌های غمگین با «نوتردام پاریس»

خبرگزاری صبا: بنا بر آمار و اطلاعات منتشر شده، فروش نسخه‌های متفاوت از رمان برجسته «نوتردام پاریس» یا همان گوژپشت نوتردام بعد از آتش‌سوزی فاجعه‌آمیز این بنا در پاریس به شدت افزایش یافته است.

بعد از وقوع آتش‌سوزی تراژیک کلیسای ۷۵۰ ساله سبک گوتیک نوتردام در پاریس در روز دوشنبه ۲۶ فروردین، کتاب قرن نوزدهمی «نوتردام پاریس» اثر ویکتور هوگو به صدر کتاب‌های پرفروش آنلاین فرانسه راه یافته است.

بنا بر آمار، نسخه‌های متفاوتی از این رمان که در سال ۱۸۳۱ میلادی به رشته تحریر درآمده است رتبه‌های اول، سوم، پنجم، هفتم و هشتم کتاب‌های پرفروش وبسایت آمازون فرانسه را به خود اختصاص داده است. کتاب تاریخچه بناهای شاخص معماری سبک گوتیک نیز رده ششم این لیست را اشغال کرده است.

فرانسوی‌ها به ادبیات پناه بردند؛ «نوتردام پاریس» فروخت

کتاب «نوتردام پاریس» بیشتر با عنوان «گوژپشت نوتردام» شناخته می‌شود که سال ۱۸۳۳ در ترجمه انگلیسی به آن داده شد.

این ماجرا گواه دیگری بر آن است که فرانسوی‌ها در هنگام وقوع فجایع ملی برای تسکین یافتن بیش از هر چیز به ادبیات پناه می‌برند. «جشن بیکران» نوشته ارنست همینگوی که مجموعه‌ای از خاطرات او در بارها و کافه‌های دهه ۱۹۲۰ پاریس است، دیگر کتابی‌ است که در وقوع حملات تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ فرانسه به سرعت به صدر پرفروش‌ترین‌ها راه یافت.

رمان حماسی و ۱۱ جلدی «گوژپشت نوتردام» روایتی از پاریس قرن ۱۵ است و داستان دختر کولی زیبایی به نام اسمرالدا است که دل و دین بسیاری از مردان شهر و از جمله گوژپشتی به نام کاسمیدو، نوازنده نیمه کر و کور ناقوس کلیسای نوتردام را برده است.

حتما بخوانید:  روحانی به وزرا: درباره ارز‌های گمشده پاسخگو باشید

بسیاری از منتقدان و کارشناسان عقیده دارند قهرمان اصلی رمان برجسته هوگو، خودِ کلیسای نوتردام است تا توجه جامعه آن زمان را به اهمیت معماری گوتیک در پایتخت فرانسه جلب کند؛ دوره‌ای که بسیاری از این بناها با بی توجهی و یا از عمد تغییر شکل یافته و یا آوار می‎شدند تا راه را برای ظهور ساختمان‌های جدید باز کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *