ریزش شاخص کل بورس ادامه دارد ریزش شاخص کل بورس ادامه دارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ریزش شاخص کل بورس ادامه دارد

ریزش شاخص کل بورس ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم: در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه شاخص بورس ۲۴۵۸۵ واحد کاهش یافته و به ۱ میلیون ۵۸۲ هزار و ۶۱۰ واحد رسیده است.

شاخص بورس از نقطه اوج خود تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار واحد کاهش یافته و حمایت های لفظی و عملی از این بازار نتوانسته است مانع افت ریزش شاخص شود.

ریزش شاخص کل بورس ادامه دارد

روند نزولی بازار از زمانی آغاز شد که اخباری از اختلاف بین دو وزارتخانه اقتصاد و نفت بر سر عرضه سهام پالایشی در قالب ETF دولتی منتشر شد. اگرچه پذیره نویسی سهام پالایشی آغاز شد اما به عقیده تحلیلگران این اخبار اعتماد سرمایه گذاران به ویژه سهامداران خرد را که عمدتا رفتار هیجانی دارند به این بازار سلب کرد.

شستا متوقف می ماند

سازمان بورس طی اطلاعیه ای اعلام کرد:به استناد ماده ۱۶ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به اطلاع می‌رساند با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، نماد معاملاتی حداکثر به مدت ۲ روز کاری متوقف می‌شود.

شاخص کل بورس با اُفت ۲۴ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۵۸۱ هزار واحدی شد.

فارس، فولاد، فملی، وغدیر، کگل، کچاد و وبصادر تاثیرگذارترین نماد‌ها در شاخص کل هستند.

شاخص هم وزن نیز با افت نزدیک به ۲ هزار واحد در محدوده ۴۳۴ هزار واحد قرار گرفته است.

در ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۲۴ هزار و ۵۸۵ واحدی (۱.۵ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۸۱ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۵ درصدی مواجه شد.

حتما بخوانید:  ظریف: این نیز بگذرد

آخرین قیمت ۱۸ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۶۷ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۲۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های فملی، فولاد و خساپا در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *