زمان بازگشایی تردد میان استان‌ها مشخص شد زمان بازگشایی تردد میان استان‌ها مشخص شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / زمان بازگشایی تردد میان استان‌ها مشخص شد

زمان بازگشایی تردد میان استان‌ها مشخص شد

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران صبح امروز در ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا گفت:از امروز بین شهرستان ها در استانها به طور کامل آزاد است و بین استان ها از روز اوب اردیبهشت این ترددها آزاد می شود.

وی افزود: تصمیماتی که در جلسه قبل برای فاصله گذاری هوشمند که یکی از برنامه های فاصله گذاری هوشمند شروع کسب و کارهایی که کم ریسک برای استانها به جز تهران که این کار از دیروز شروع شده است.

زمان بازگشایی تردد میان استان‌ها مشخص شد

وی ادامه داد: در این راستا به وزارت بهداشت و درمان با اصناف هماهنگ کردند که هر صنفی که می خواهد شروع کند و فعال شود وارد آن سامانه شود و در آن ثبت نام کند و کد مربوطه دریافت کند و همیشه وزارت بهداشت و درمان از طریق این سامانه با آنها مرتبط باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه اکثریت افراد این کد را دریافت کردند و در ارتباط بودند اما ممکن است افرادی جا مانده باشند یا هنوز این ارتباط با این سامانه برقرار نشده باشد، اظهار داشت: تمام افرادی که کسب و کار خود را از دیروز آغاز کرده اند در همین هفته به سامانه مراجعه و به آن متصل شوند.

روحانی تصریح کرد: قرار شد در پایان این دوره افراد و بنگاه‌هایی که در این زمینه خوب فعالیت کردند دارای امتیاز باشند و امتیاز آنها هم به صورت خاصی مشخص شود و تابلویی به آنها ارائه شود که مردم بدانند که کدام یک از مغازه‌ها و بنگاه‌ها و کسب و کارها بیشتر برای سلامت مردم و جامعه تلاش کردند و این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

حتما بخوانید:  شهریه‌های صد میلیونی در مدارس تهران

وی با اشاره به اینکه قرار شد برای کسب و کارهای پر ریسک هم اقداماتی می شود، گفت: از شنبه سی‌ام فروردین کسب و کارهای کم ریسک طبق پروتکل کارهایشان آغاز می شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وسائل نقلیه در حمل و نقل عمومی تنها به تعداد صندلی می تواند مسافر سوار کنند گفت: مردم در تهران بیشتر از اسنپ و وسائل شخصی و تاکسی استفاده کنند. استفاده از اتوبوس های بین شهری در داخل شهر و خرید اتوبوس برای حمل و نقل از برنامه های دولت در طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

وی بیان داشت: هر وسیله نقلیه عمومی که می‌خواهد فعالیت کند، حالا اتوبوس مترو و یا هر چیز دیگری که باشد باید ضدعفونی شود. آغاز کار ضدعفونی شود و پایان کار هم ضدعفونی شود. رانندگان باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و مسافران هم باید به تعداد صندلی سوار شوند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *