زوج‌های جوان به جای طلا، حلقه مسی می‌خرند! زوج‌های جوان به جای طلا، حلقه مسی می‌خرند! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / زوج‌های جوان به جای طلا، حلقه مسی می‌خرند!

زوج‌های جوان به جای طلا، حلقه مسی می‌خرند!

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به رونق بازار بدلیجات به دلیل گرانی طلا و نقره، گفت: خرید طلا توسط زوج های جوان بستگی به تمکن مالی آنها دارد، اما در مقایسه با دو سال گذشته میزان خرید و فروش طلا در بازار اصفهان به ۱۰ درصد رسیده است.

هوشنگ شیشه بران با اشاره به وضعیت بازار خرید و فروش طلا در بازار اصفهان، اظهار کرد: میزان معاملات طلا در بازار اصفهان نسبت به دو سال گذشته به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافت، چراکه ۸۰ درصد کارگاه های ساخت طلا تعطیل هستند و بقیه کارگاه ها با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند که دلیل آن گرانی طلا و کاهش قدرت خرید مردم است.

برخی زوج‌ها به جای طلا، حلقه مسی می‌خرند!

وی با بیان اینکه به دلیل گرانی طلا مردم بیشتر اقدام به خرید نقره می کنند، در خصوص وضعیت این مصنوع با ارزش نیز گفت: با توجه به اینکه اونس نقره نیز با ارز آزاد محاسبه می شود، این فلز نیز همانند طلا و دیگر مصنوعات افزایش قیمت داشته و همانند گذشته خریدار ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان درباره اینکه برخی زوج های جوان به دلیل گرانی طلا روی به خرید نقره برای حلقه و سرویس آورده اند، اظهار کرد: این موضوع بستگی به تمکن مالی زوج جوان و خانواده های آنها دارد، اما در مقایسه با دو سال گذشته میزان خرید و فروش در بازار به ۱۰ درصد رسیده است.

رونق بدلیجات در بازار

وی در خصوص اینکه آیا بازار نقره به جای طلا رونق گرفته است، توضیح داد: نقره نیز جزو فلزات گرانبها است و همواره رونق داشته، اما قیمت نقره نیز با افزایش قیمت ارز بالا رفته است.

حتما بخوانید:  صدیقی: مسئولین درد فقرا را از نزدیک لمس کنند

شیشه بران با اشاره به اینکه در حال حاضر یک گرم طلای ساخته نشده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با احتساب هزینه ساخت حدود ۱.۵ میلیون تومان می شود، گفت: حتی برخی زوج های جوان به دلیل تمکن مالی پایین، ممکن است حلقه مسی به جای حلقه طلا خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل گرانی مصنوعات طلا و نقره، امروز بازار بدلیجات رونق گرفته است، گفت: متاسفانه اکنون بازار بدلیجات رونق گرفته، اما به دلیل وارداتی بودن، قیمت بالایی دارند و اگرچه زیبایی خود را دارد، اما همانند طلا ماندگار نیستند و به مرور زمان کدر می شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه بدلیجات در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: همواره ایرانی ها در سبد خریدهای خود طلا را جای داده بودند که امروز به دلیل گرانی آن، خرید این فلز گرانبها تقریبا به صفر رسیده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *