سردار صفوی: دفاع از بغداد، مثل دفاع از تهران است سردار صفوی: دفاع از بغداد، مثل دفاع از تهران است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سردار صفوی: دفاع از بغداد، مثل دفاع از تهران است

سردار صفوی: دفاع از بغداد، مثل دفاع از تهران است

تسنیم: مهندس «نصر الشِمَّری» سخنگوی جنبش نجباء عراق  که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، در دومین روز سفر خود با سرلشکر «سید یحیی رحیم صفوی»دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر صفوی در این دیدار تاکید کرد سرنوشت ایران و عراق به هم گره خورده است و به‌رسمیت شناختن الحشد الشعبی در قانون اساسی عراق ضروری است.

وی خاطر نشان کرد عراق کشوری مقدس و صاحب تمدن با ملتی مؤمن و شجاع است که باید یکپارچگی و استقلال آن حفظ شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: قدر آیت‌الله سیستانی در عراق باید دانسته شود. مرجعیت نقش مهم و تأثیرگذاری در پیروزی‌ها و فتوحات این کشور داشته است.

سرلشکر صفوی: دفاع از بغداد، مثل دفاع از تهران است

سرلشکر رحیم صفوی ایران و عراق را مکمل فرهنگی، اقتصادی و دفاعی یکدیگر توصیف کرد و گفت: دفاع از عراق، دفاع از ایران بوده و دفاع از بغداد، مثل دفاع از تهران است. سرنوشت این دو کشور به هم گره خورده و در واقع، پیروزی عراقی‌ها، پیروزی ایرانی‌هاست.

وی هشدار داد: صهیونیست‌ها از تجمیع قدرت ایران و عراق می‌ترسند. رژیم صهیونیستی همچنین به‌دنبال فاصله انداختن بین عراقی‌ها و کردهاست.

الشِمَّری:۱۱ پایگاه نظامى آمریکا در عراق را زیر نظر داریم

سخنگوی نُجَباء هم در این دیدار ضمن تأکید بر اینکه مقاومت تمام تحرکات و پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق را رصد می‌کند، گفت: تصاویری در اختیار داریم که ثابت می‌کند آمریکا به داعش سلاح می‌دهد.

الشِمَّری با ارائه گزارشی از حضور نیروهای حشد شعبی در منطقه “البوکمال” و مرز مشترک عراق و سوریه، از إشراف اطلاعاتی ـ عملیاتی رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء بر این منطقه خبر داد.

حتما بخوانید:  شکایت پدیده از پرسپولیس و عیسی آل‌کثیر

سخنگوی نُجَباء ضمن اشاره به مصوبه پارلمان عراق درباره بسیج مردمی این کشور، تأکید کرد که فرمان ۱۰ ماده‌ای اخیر نخست‌وزیر هیچ اشاره‌ای به انحلال الحشد الشعبی یا ادغام آن در ارتش عراق ندارد.

الشِمَّری ایجاد داعش را اقدامی با هدف بهانه‌تراشی جهت بازگشت مجدد اشغالگران آمریکایی به عراق دانست و گفت: ما تمام تحرکات نظامی و پایگاه‌های آمریکا در عراق را زیر نظر داشته و تصاویری در اختیار داریم که ثابت می‌کند آمریکا به داعش سلاح می‌دهد.

وی ادامه داد: آمریکا ۱۱ پایگاه رسمی در خاک عراق دارد و اکنون آمار نظامیانش در کشور ما به ۱۱ هزار نفر رسیده است. البته آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند در مناطق شیعه‌نشین عراق پایگاه نظامی ایجاد کنند؛ ضمن اینکه بر فرودگاه بغداد نیز سیطره ندارند.

معاون دبیرکل نُجَباء افزود: مجهزترین پایگاه نظامی آمریکا در اقلیم کردستان قرار دارد که برای عملیات‌های هوایی و زمینی تجهیز شده است. امنیتی‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق نیز پایگاه “نصر” است.

الشِمَّری همچنین با اشاره به پایگاه نظامی آمریکا در منطقه “التنف” سوریه، خاطرنشان کرد: آمریکا سعی می‌کند از این پایگاه به گونه‌ای فعالیت‌های خود در سوریه را راهبری کند که بر روی نیروهای مقاومت، تأثیر منفی بگذارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *