سریع‌ترین موتورسیلکت برقی جهان سریع‌ترین موتورسیلکت برقی جهان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سریع‌ترین موتورسیلکت برقی جهان

سریع‌ترین موتورسیلکت برقی جهان

فرارو: یک شرکت مهندسی بریتانیایی به نام White Motorcycle Concepts اخیراً از مدل مفهومی یک موتورسیکلت برقی تحت عنوان WMC250EV رونمایی کرده است که از بدنه آیرودینامیک سبک و چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۳۴ اسب بخار، بهره می‌برد. این مشخصات نه تنها برای یک موتور سیکلت برقی بسیار قابل توجه به شمار می‌رود بلکه موتورسیکلت WMC250EV را با ۴۰۰ کیلومتر سرعت در ساعت، تبدیل به سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان می‌کند.

به نقل از وبسایت designboom، شرکت بریتانیایی White Motorcycle Concepts در جدیدترین دستاورد خود از یک متورسیکلت برقی مفهومی رونمایی کرده است که یک طرح انقلابی آیرودینامیکی را در خود جای داده است. این دوچرخه الکترونیکی که WMC250EV لقب گرفته است، به لطف سه فناوری خیره کننده بازار که شرکت سازنده آن را V-air می‌نامد، قادر است بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت (۲۵۰ مایل در ساعت) سرعت داشته باشد. این ویژگی شامل یک کانال بزرگ هوا در مرکز موتورسیکلت است که هوا را از درون خود عبور می‌دهد و مقاومت آیرودینامیکی را در مقایسه با موتورسیکلت‌های جاده ای، تا ۷۰ ٪ کاهش می‌دهد.

بنیانگذار و مدیرعامل شرکت White Motorcycle Concepts در این خصوص می‌گوید: «اگر می‌خواهید به بقیه جهان نشان دهید که به تازگی مفهوم آیرودینامیک جدیدی ابداع کرده اید که می‌تواند بالاترین سرعت نسبت به نمونه‌های موجود را به موتورسیکلت شما می‌دهد، بهترین کار این است که سریعترین موتورسیکلت را نشان دهید. ما نیز WMC250EV را معرفی کردیم که بالاترین سرعت در میان موتورسیکلت‌های جاده‌ای را به چالش می‌کشد. بدون آلایندگی و با طراحی آیرودینامیکی کاملاً مدرن.»

حتما بخوانید:  تقوی از تبریز رفت، کی‌روش می‌آید؟!

کانال بزرگ موجود در WMC250EV همچنین بار محوری جلوی موتورسیکلت را افزایش می‌دهد و به آن امکان استفاده بهتر از واحد موتور D-drive را می‌دهد که چرخ جلو را تأمین می‌کند و در نتیجه امکان مهار انرژی ترمز مجدد را فراهم می‌کند. این دوچرخه همچنین دارای سیستم منحصر به فرد F-drive است که برای تقویت نیرو و افزایش کارایی موتورسیکلت فراهم شده است. به گزارش فرارو، این موتورسیلکت از دو موتور الکتریکی ۲۰ کیلوواتی در چرخ جلو و دو موتور متناوب ۳۰ کیلوواتی برای چرخ عقب، بهره می‌برد. ترکیب نیروی این موتور‌ها منجر به تولید ۱۳۴ اسب بخار قدرت با تغذیه از طریق باتری لیتیوم یون ۱۵ کیلووات ساعت می‌شود.

WMC250EV اگرچه سریعترین موتورسیکلت برقی جهان به شمار می‌رود، اما آنچه مهمتر از این قابلیت مورد توجه است، تأثیر عظیمی است که ساختار طراحی آن بر بازده انرژی دوچرخه می‌گذارد. اکثر قطعات این موتورسیکلت برقی از فیبر کربن یا آلومینیوم ساخته می‌شوند تا وزن آن را کاهش بدهند.

با این حال، این موتورسیکلت هنوز حدود ۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد که در استاندار‌های معمول، سنگین به شمار می‌رود، اما طراحی آیرودینامیک ویژه سبب می‌شود کاربر به هیچ وجه این وزن زیاد را احساس نکند. به هرحال این موتورسیکلت برقی جدید قرار است طی یک سال آینده هر دو رکورد وسایل نقلیه برقی در انگلیس و جهان را بشکند که برای این کار باید به سرعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت، دست یابد.در ادامه شما را به تماشای تیزر رسمی معرفی موتورسیکلت برقی WMC250EV دعوت می‌کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *