سگ روسیه و آمریکا نباشیم، سگ خودمان باشیم سگ روسیه و آمریکا نباشیم، سگ خودمان باشیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سگ روسیه و آمریکا نباشیم، سگ خودمان باشیم

سگ روسیه و آمریکا نباشیم، سگ خودمان باشیم

برترین‌ها – فرهاد قنبری: عده ای [البته معدود اما وراج و چاله دهان و بدوی در گفتار و رفتار] به مرض بازی در نقش “سگ دیگری” مبتلا هستند. به عنوان مثال اگر پیش این افراد بگویی «علیف» یا «اردوغان» غلط می کند که در مورد ما ترک زبانان ایرانی سخنی می گوید، سریعا موضع پرخاشگرانه ای می گیرند و با هزاران توهین و تهدید می خواهند انتقام ارباب و صاحبشان را بگیرند. کافیست پیش این افراد بگوییم که مسائل ایران به آدم زبان نفهمی چون اردوغان و علیُف ارتباطی ندارد، چنان پاچه ات را می گیرند که انگار به جد بررگشان بی احترامی شده است.

عده دیگری سگ روسیه هستند. برای این عده نه از جنایت تاریخی روس ها در قبال مردم ایران می توان سخن گفت و نه می توان منافع و نگاه امپریالیستی روس ها در قبال خاورمیانه را به خاطر آورد، چرا که با بدترین انگ ها و توهین به مقابله برخواهند خواست.

سگ روسیه و آمریکا نباشیم، سگ خودمان باشیم

عده دیگری سگ چین هستند. پیش این افراد نه از منشاء کرونا و سبک زندگی متوحشانه چینی ها و نه از نگاه غارتگرانه آنها به طبیعت نباید سخنی به میان آورد. پیش این افراد نه سوالی در مورد چگونگی و مفاد توافق نامه «ایران و چین» می شود پرسید و نه اندک حقی برای نگرانی دیگران در مورد نگاه استعماری چین به سایر کشورها قائل هستند.

عده دیگری سگ ترامپ و آمریکا هستند. برای آنها آمریکا قبله مقدس است و شخص ترامپ ناجی سوار بر اسبی که می خواست بشریت را از خشونت و دیکتاتوری رهایی بخشد. آنها به گونه ای از امریکا و ترامپ و سایر رهبران این کشور دفاع می کنند و در مقابل کوچکترین نقدی بر می آشوبند، که آدم اگر به رنگ چشم پوست و مویشان دقت نکند، تصور می کند به سرزمین اجدادی و پدرانشان توهین یا نقدی صورت گرفته است.

حتما بخوانید:  برانکو: فکر نمی‌کنم رضاییان به پرسپولیس برگردد

عده دیگری کلا سگ خارجی ها هستند و برایشان کانادا و آلمان و انگلیس و ژاپن و آمریکا تفاوتی ندارد و به صورت عادلانه برای همه پارس می کنند. برای این عده یک چیز مهم است و آن اینکه هر چه پلشتی و نکبت در دنیاست برای ماست و هرچه نیکی و خوبی است برای غربی هاست..

سگ روسیه و آمریکا نباشیم، سگ خودمان باشیم

بد این نیست این حکایت «ابراهیم یونسی» را به خاطر داشته باشیم:”سگی داشت در چمن علف میخورد، سگ دیگری از کنار چمن گذشت چون این منظره را دید ایستاد. (آخر ندیده بود سگ علف بخورد)ایستاد و با تعجب گفت : ” اوی ! تو کی هستی؟ چرا علف میخوری؟ سگی که علف می خورد نگاهش کرد و باد در گلو انداخت و گفت :من؟ من سگ قاسم خان هستم ! سگ اولی پوز خندی زد و گفت :سگ حسابی ! تو که علف می خوری دیگه چرا سگ قاسم خان؟ اگر پاره استخوانی جلوت انداخته بود باز یک چیزی حالا که علف می خوری دیگه چرا سگ قاسم خان؟ سگ خودت باش”

حال ما که در هفت آسمان یک ستاره نداریم و دنیامان شبیه آخرت یزید است، حداقل سگ خودمان باشیم و برای این کشور و آن کشور و این مسئول و آن مسئول و.. یقه خود و دیگران را پاره نکنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *