سیگار و بوتاکس در میان زنان محبوب‌تر شد! سیگار و بوتاکس در میان زنان محبوب‌تر شد! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سیگار و بوتاکس در میان زنان محبوب‌تر شد!

سیگار و بوتاکس در میان زنان محبوب‌تر شد!

نایب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور ضمن تاکید بر افزایش آمار جراحی بینی و زیبایی در زنان ایرانی، گفت: انجام اقداماتی مانند بوتاکس و فیلر در بین زنان کشور از خط قرمز گذشته است. همچنین مدیرکل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا از سیر صعودی رفتار «سیگار» کشیدن دختران نوجوان نسبت به پسران خبر داده است.

نایب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور به «ایرنا» گفت: آمار جراحی بینی و زیبایی زنان ایرانی و انجام اقداماتی مانند بوتاکس و فیلر در بین زنان کشور از خط قرمز گذشته است حتی در آرایشگاه ها هم این اعمال انجام می شود در حالی این نوع اقدامات پزشکی برای برخی افراد خطرناک است.

زنانه؛ محبوبیت با سیگار کشیدن و بوتاکس کردن!

حامد باطنی روز چهارشنبه در همایش بین المللی جراحان زیبایی در بیمارستان فاطمه زهرا (س) با اشاره به اینکه جراحی بینی و تزریق بوتاکس در صدر جراحی‌های زیبایی‌ قرار دارد، گفت: بیشترین مراجعات به جراحان پلاستیک و زیبایی را زنان تشکیل می‌دهند. البته مردان نیز به دلایل مختلفی گاهی مواقع کاندیدای جراحی‌های زیبایی هستند.

باطنی اضافه کرد: در حال حاضر هر چند آمار قطعی وجود ندارد ولی بر اساس برخی بررسی‌ها جراحی بینی در صدر جراحی‌های زیبایی‌های کشور است و همراه با آن تزریق بوتاکس و فیلر شایع‌ترین جراحی ها را در این زمینه به خود اختصاص می‌دهند.

باطنی با اشاره به اینکه برای انجام هر اقدام پزشکی باید از لحاظ جسمی مناسبت وجود داشته باشد، ‌گفت: حتی تزریق فیلر و بوتاکس نیز در این زمینه مستثنی نیست چرا که هیچ عملی برای همه انجام شدنی نیست و برخی از افراد که دارای بیماری‌هایی همچون بیماری ضعف سیستم عصبی و ضعف عضلانی هستند نباید بوتاکس برای آنها انجام شود.

حتما بخوانید:  سفیر پاکستان به وزارت خارجه ایران احضار شد

علی بیژنی، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز در این همایش با هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمجاز، گفت: قوانین کنونی در این زمینه بازدارنده نیست و علاوه بر برخورد با افراد خاطی، ارتقاء آگاهی مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: متأسفانه امروزه برخی از مردم که تمایل به انجام جراحی‌های زیبایی و پلاستیک دارند، از عوارض این جراحی ها آگاهی کامل ندارند. باید تحقیقات لازم را در این زمینه در مورد پزشک خود انجام دهند، همچنین به این موضوع توجه داشته باشند که انجام جراحی حتی از نوع غیرتهاجمی نباید توسط افراد غیرپزشک و غیرحرفه‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمایل به انجام اعمال زیبایی نه تنها در ایران بلکه در دنیا افزایش یافته است،‌ گفت: ارتقاء آگاهی مردم برای پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی توسط افراد غیرپزشک و غیرحرفه‌ای امری ضروری به شمار می‌رود.

زنانه؛ محبوبیت با سیگار کشیدن و بوتاکس کردن!

سیر صعودی رفتار «سیگار» کشیدن در دختران

«ایسنا» نوشت: مدیرکل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا با بیان اینکه علوم انسانی به ویژه روانشناسی که از علوم روز محسوب می‌شود، نسبت به تکنولوژی و علوم پایه عقب مانده‌تر است گفت: روان‌شناسان در حوزه فرهنگ، اجتماع، سیاست، اقتصاد و امنیت امروز جایگاه دارند و باید مباحثی مطرح کنند که چند بعدی باشد چراکه اگر بر روی یک بعد فعالیت کنیم قطعاً به نتیجه نخواهیم رسید.

علیرضا حمیدی‌فر در پنجمین کنگره ملی روانشناسی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای شیشه‌ای است، گفت: جرم و آسیب‌ها در حوزه فضای مجازی نسبت به فضای واقعی بیشتر است چرا که در دسترس‌تر هستند.

حتما بخوانید:  آقای مسئول، چرا ترامپ در ایران پرطرفدار است؟

وی با بیان اینکه امروز دختران نوجوان سیر صعودی رفتار سیگار کشیدن را از همسالان پسر ربوده‌اند تأکید کرد: امروز انواع و اقسام مواد مخدری بین نوجوانان و حتی بزرگتر دست به دست می‌شود که بسیاری از آنها حتی نام آن را نمی‌دانند و آن را مصرف می‌کنند؛ حوزه روانشناس اجتماعی و متخصصین می‌توانند راهبردهایی به مدارس و جوامع آموزشی ارائه کنند؟.

وی گفت: امروز کلمات و گفتاری میان نوجوانان مرسوم شده و گاهی بزرگتر ها از آن استفاده می‌کنند. در این راستا روانشناسان چه راهبردی دارند؟ این مسائل فرهنگی، اجتماعی و جامعه ما را مسئله آفرین می‌کنند لذا باید حوزه کاربردی را در جامعه نشر دهیم. باید روانشناسان و جامعه‌شناسان به سبک و سویی حرکت کنند تا جامعه را از آسیب‌های نوپدید حفظ کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *