شعار تجمع؛ معلم بیدار، از تبعیض بیزار… شعار تجمع؛ معلم بیدار، از تبعیض بیزار... | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شعار تجمع؛ معلم بیدار، از تبعیض بیزار…

شعار تجمع؛ معلم بیدار، از تبعیض بیزار…

روزنامه ایران در گزارشی اعتراضات اخیر صنفی معلمان نسبت به حقوق و معیشت خود را بررسی کرده است.

با اینکه فقط دو ماه از سال تحصیلی جدید گذشته اما صدای اعتراض معلمان بارها و بارها شنیده شده است.

در این مدت برخی از معلمان معترض این نارضایتی خود را به اشکال مختلف نشان دادند. برخی‌هایشان در کنار مجلس و برخی دیگر در کنار وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. برخی‌های دیگر هم به کلاس درس نرفتند و عکس‌هایشان را در شبکه اجتماعی منتشر کردند.

شعار تجمع؛ معلم بیدار، از تبعیض بیزار...

معترضان در دفاتر مدرسه با در دست گرفتن پلاکاردهای کوچک، خواستار بهبود شرایط کار و معیشت خود شدند. در پلاکاردهایی که در دست معلمان بود شعارهایی همچون «بی‌توجهی به آموزش‌وپرورش مساوی است با افزایش آسیب‌های اجتماعی»، «معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است» و «تضعیف فرهنگیان، تخریب فرهنگیان است» مطرح شد. با این حال اگر پای درد دل معلمان بنشینیم، بسیاری از آنان رضایت کافی از وضعیت حقوقی خود ندارند.

موضوعی که چندین دهه از سوی معلمان و مسئولان آموزشی کشور مطرح شده است تا جایی که به گفته بسیاری از معلمان حالا دیگر جایگاه و منزلتی در جامعه ندارند. معلمان اعلام کردند، بحران چهارگانه معیشت، منزلت، معرفت و مهارت، نظام آموزشی کشور را بشدت تهدید می‌کند.

مهدی بهلولی معلم ریاضی و فعال صنفی معلمان در این باره می‌گوید: متأسفانه در همه دولت‌ها اعتراض‌های صنفی معلمان وجود داشته است و این موضوع نشان می‌دهد اعتراض معلمان اصلاً ربطی به دولت‌ها ندارد و بیشتر صنفی است. بنابراین خواسته اصلی معلمان حقوق و مزایای آنها است.

آنها بر این باورند که تورم در سال‌جاری ۴۰ درصد بوده است اما حقوق و مزایای آنها فقط ۱۰ درصد رشد داشته است.وی با اشاره به اینکه کف حقوق معلمان ۲ میلیون تومان و سقف حقوق آنها ۳ میلیون تومان است ،می‌افزاید: «مگر می‌شود با حقوق ۳ میلیون تومان یک ماه زندگی کرد و دوام آورد هر کسی که در این جامعه زندگی می‌کند، می‌داند که با این حقوق‌ها نمی‌شود خانواده را اداره کرد.

حتما بخوانید:  حاشیه‌های تصویری از راهپیمایی ۲۲ بهمن

معلم‌ها خانواده دارند، زن و بچه دارند و همه این‌ها خرج دارد. باید برای زندگی کردن درآمد معقولی داشته باشند.» بهلولی با تأکید بر اینکه اکثر معلمان سه شیفت در روز کار می‌کنند، اظهار می دارد: «برخی از معلمان دو شیفت در مدرسه کار می‌کنند و برخی‌های دیگر در مؤسسات آموزشی کار می‌کنند و برخی‌ها هم دو شیفت در مدارس و آموزشگاه‌ها و یک شیفت شب هم با ماشین مشغول کار هستند.

شما فکر کنید همین معلم فردا صبحش باید در کلاس درس حاضر شود و انرژی داشته باشد مگر می‌توانند خلاقیت در کلاس درس یا صبر و حوصله داشته باشند. معلمی که ذهنش درگیر مشکلات مالی و معیشتی است، نمی‌تواند سر کلاس معلم پویایی باشد. همیشه سر کلاس به مشکلات معیشتی‌اش فکر می‌کند و اینکه اجاره خانه دهد یا به فکر اقساطش باشد.»

آن طور که فعالان صنفی معلمان می‌گویند فیش حقوقی دغدغه اصلی معلمان است.

محمد رضا نیک‌نژاد معلم فیزیک و فعال صنفی با اشاره به اینکه برخی از کارمندان ارگان‌های دیگر افزایش ۴۰ درصدی حقوق را داشته‌اند و چرا فقط فرهنگیان باید ۱۰ درصد افزایش داشته باشند، می‌گوید: افزایش تورم موجب شده تا سطح کیفی زندگی معلمان کاهش پیدا کند شما دقت کنید همه معلمان زیر خط فقر هستند و زندگی اکثرشان این روزها با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *