شفر: یک بُرد باکلاسِ آلمانی بدست آوردیم؛ مرزبان: صلاح نمی‌دانم مربی به بازیکنم اهانت کند شفر: یک بُرد باکلاسِ آلمانی بدست آوردیم؛ مرزبان: صلاح نمی‌دانم مربی به بازیکنم اهانت کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شفر: یک بُرد باکلاسِ آلمانی بدست آوردیم؛ مرزبان: صلاح نمی‌دانم مربی به بازیکنم اهانت کند

شفر: یک بُرد باکلاسِ آلمانی بدست آوردیم؛ مرزبان: صلاح نمی‌دانم مربی به بازیکنم اهانت کند

در بازی معوقه هفته ششم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های نفت مسجدسلیمان و استقلال از ساعت ۱۸:۱۵ امروز (شنبه) به قضاوت سیدمهدی سیدعلی در ورزشگاه شهید محمدی به مصاف هم رفتند که شاگردان شفر با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یافتند.

اللهیار صیادمنش (۲) و مهدی قائدی (۲۹) برای استقلال و حکیم نصاری (۸۷ – پنالتی) برای نفت موفق به گلزنی شدند. شاگردان شفر با این پیروزی چهار پله در جدول صعود کردند و در رده هفتم قرار گرفتند.

استقلال که چند روز پیش هم با نفت مسجدسلیمان در جام حذفی دیدار داشت و موفق به شکست این تیم شده بود، در لیگ برتر آمار خوبی در گلزنی نداشت و توانست کمی به وضعیت خودش بهبود ببخشد. مهدی قائدی و اللهیار صیادمنش هم برای نخستین بار با پیراهن استقلال موفق به گلزنی شدند.

خلاصه بازی نفت م. سلیمان ۱ – استقلال ۲

در این دیدار پربرخورد، میلاد زکی‌پور از استقلال و موسی کولیبالی مدافع نفت با دریافت دومین کارت زرد، از زمین اخراج شدند. در اواخر بازی هم، سیدعلی داور میدان، وینفرد شفر و علیرضا مرزبان سرمربیان دو تیم به همراه سرپرست نفت را از کنار زمین اخراج کرد. علاوه بر این اتفاقات، تعداد زیادی از بازیکنان دو تیم با کارت زرد جریمه شدند.

در پایان بازی جلوی رختکن دو تیم، بازیکنان استقلال و نفت مسجدسلیمان با هم درگیری پیدا کردند که با وساطت نیروی انتظامی و چند نفر از هواداران این قضیه ختم به خیر شد.

کادر فنی و بازیکنان دو تیم هم بعد از پایان بازی به سمت اتاق داوران رفته و به تصمیمات تیم داوری معترض شدند.

اعضای کادر فنی نفت مسجد سلیمان به شدت به سید علی اعتراض کردند و معتقد بودند داور نباید کولیبالی را اخراج می‌کرد.

مرزبان، سرمربی نفت در پایان بازی از رفتار کادر فنی استقلال و همچنین نحوه قضاوت داور به شدت گلایه کرد.

مرزبان: صلاح نمی‌دانم مربی به بازیکنم اهانت کند

باشگاه استقلال هم بلافاصله بعد از پایان بازی به حوادث این دیدار واکنش نشان داد.

اعتراض باشگاه استقلال به حوادث دیدار با نفت

وینفرد شفر هم بدون توجه به حواشی بازی پیامی برای نشست خبری فرستاد که توسط مدیر رسانه ای استقلال قرائت شد.

شفر در این پیام خود گفت: در آلمان اگر چنین بردی کسب کنیم که با تلاش و زحمت به دست آمده است، یک برد با کلاس محسوب می‌شود. ما با یک استراتژی خوب پا به میدان گذاشتیم و با تیم خوب مسجدسلیمان بازی کردیم. یک بازی مدرن انجام دادیم و دنبال این هستیم که این قاعده را حفظ کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: تیم ما رو به رشد است، در حالی که امروز در مقابل تیم خشن و محکم نفت مسجدسلیمان خوب بازی کردیم. خیلی از موقعیت‌هایی که داشتیم تبدیل به گل نکردیم، آن هم در روزی که به بازیکنان جوان‌مان میدان داده بودیم. البته من از این اتفاق و بازی دادن به جوان‌ها راضی هستم.

حتما بخوانید:  پاکدل: استقلال را در بیداری می‌بریم، نه خواب!

میلاد میداودی که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد، در جریان نیمه دوم، از الفاظ تندی علیه وینفرد شفر و بیژن طاهری استفاده کرد و درگیری لفظی آنها به پایان بازی هم کشیده شد.

شفر به داور مسابقه هم اشاره کرد که مهاجم نفت از چه الفاظی علیه او استفاده کرده است. استقلالی‌ها قرار است همچنین به خاطر شعارهای هواداران نفت از طریق بلندگوها، رفتار نیمکت‌نشینان نفت و همچنین میداودی اعتراض خود را رسما اعلام کنند.

بازیکنان استقلال، بعد از این بازی مصاحبه هایی انجام دادند که شاید پرحاشیه ترین مصاحبه از آنِ سید حسین حسینی دروازه بان استقلال است که گفت: در نیم فصا از استقلال جدا می شود.

حسینی: خسته شده‌ام، نیم فصل از استقلال می‌روم

روزبه چشمی هم اظهار داشت: در همان نیمه اول می‌توانستیم ۴ یا ۵ گل به حریف بزنیم، اما کمی بازی در لحظات آخر حساس شد.

وی در مورد داوری این دیدار تصریح کرد: من کلاً نمی‌خواهم در مورد داوری حرف بزنم اما در صحنه پنالتی من یک متر و نیم با میلاد میداودی فاصله داشتم و نمی‌دانم آقای سیدعلی (داور مسابقه) چطور خطای من را گرفت.

صحنه خیلی واضح بود، بسیار اتفاق عجیبی بود. سید علی داور کوچکی نیست و بازی‌های بزرگی را سوت زده است، اما به نظرم خود او با تصمیماتش بازی را کمی حساس کرد.

مدافع تیم فوتبال استقلال در ادامه تصریح کرد: همین اتفاقات باعث می‌شود بازی به تنش کشیده شود وگرنه هر دو تیم ۹۰ دقیقه فوتبال خوبی بازی کردند، همانطور که گفتم سیدعلی داور کوچکی نیست اما صحنه پنالتی بسیار واضح بود، من دستم را پشتم گذاشته بودم و کاملاً هم از مهاجم حریف دور بودم، اینطور خطا گرفتن‌ها من را اذیت می‌کند، دیگر نمی‌دانم چه کار کنم.

کارشناسان داوری هم در پایان بازی نظرات خودشان را راجع به قضاوت سید علی بیان داشتند.

نادر جعفری، کارشناس داوری در مورد نحوه قضاوت مهدی سیدعلی در بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان گفت: در نیمه اول اتفاق خاصی در میدان رخ نداد اما نیمه دوم شاهد بودیم که سرمربیان دو تیم فشار زیادی را به داور وارد آوردند. ظاهراً مربیان دو تیم می‌خواستند تمرکز داور برهم بخورد، آنها به دنبال این مسئله بودند.

وی افزود: سید علی اشتباه تاثیرگذاری در قضاوتش نداشت، اخراج زکی‌پور از استقلال کاملاً درست بود، اخراج موسی کولی‌بالی هم از نفت مسجد سلیمان به درستی انجام شد زیرا او بی‌پروا روی دروازه‌بان استقلال مرتکب خطا شد.

جعفری تاکید کرد: اخراج شفر و مرزبان هم کاملاً درست بود به نظر من داور خیلی شجاعانه قضاوت کرد.

حتما بخوانید:  وزیر اقتصاد: جامعه باید برای تاب‌آوری آماده شود

وی در مورد صحنه اعلام پنالتی برای نفت مسجد سلیمان نیز گفت: تلویزیون این صحنه را یکبار بیشتر نشان نداد و این پنالتی کمی مشکوک بود. با این حال داور اشتباه تأثیرگذاری در نتیجه مسابقه نداشت.

سعید مظفری زاده درباره قضاوت دیدار دو تیم استقلال تهران و نفت مسجدسلیمان به صحبت پرداخت.

مهدی سیدعلی و دو کمک او امروز یک بازی بسیار سخت را قضاوت کردند. علیرغم اشتباهاتی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت وی توانست این دیدار سخت را کنترل و بازی را مدیریت کند.

بهترین تصمیم تیم داوری برخورد با اعتراض ها و درگیری هایی بود که دو سرمربی کنار زمین داشتند. داور چهارم این دیدار یعنی آقای میرغفاری تا دقیقه ۸۰ توانست آنها را کنترل کند اما در نهایت در این دقیقه از داور خواست که هر دو سرمربی از زمین اخراج شوند. این یک تصمیم کاملا درست به نسبت برخورد دو سرمربی با یکدیگر و همینطور اعتراض های شان به داوری بود.

مهدی سیدعلی در دقیقه۵ خطای اسماعیل شریفات و در دقیقه ۱۵ خطای بی ملاحظه بازیکن تیم نفت مسجد سلیمان روی قائدی و در دقیقه ۱۷ نیز خطای زکی پور روی شریفات را به درستی تشخیص و به بازیکنان خاطی کارت زرد نشان داد. او در این رابطه تکل بی ملاحظه صیادمنش را نیز در دقیقه ۲۷ به درستی با کارت زرد جریمه کرد.

در دقیقه ۴۷ میلاد زکی پور با خطای خود یک حمله موثر از نفتی ها را از کار انداخته بود با دریافت کارت زرد دوم به درستی از زمین اخراج شد.

در دقیقه ۵۰ موسی کولیبالی با هل دادن روح الله باقری یک موقعیت گل کاملا آشکار را از استقلال گرفت و به همین دلیل این بازیکن می بایست به دلیل سلب یک موقعیت گل حتمی، در همان دقیقه از زمین بازی اخراج می شد در حالی که وی از سوی داور میدان تنها یک کارت زرد دریافت کرد.

 در دقیقه ۵۳ بازیکن نفت معتقد بود که ضربه میداودی به دست مدافع استقلال در محوطه جریمه این تیم برخورد کرد اما تصاویر تلویزیونی چنین چیزی را نشان نداد.

در دقیقه ۶۵ قائدرحمتی و باقری با درگیری و رفتار غیرورزشی باعث به هم ریختن جو بازی شدند و داور با دخالت به موقع خود هر دو بازیکن را با کارت زرد جریمه کرد.

در دقیقه ۷۲ موسی کولیبالی که بیست دقیقه قبل با خطای خود یک موقعیت آشکار را از حریف گرفته بود و تنها یک کارت زرد دریافت کرده بود این بار با خطای بی ملاحظه روی رحمتی مستحق دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین بود که داور هم همین کار را کرد و کارت زرد دوم را به او نشان داد.

حتما بخوانید:  نامه‌نگاری دو وزیر درباره هجوم ملخ‌های صحرایی

در دقیقه ۸۶ مهدی سیدعلی در حالی خطای روزبه چشمی را برابر میلاد میداودی پنالتی اعلام کرد که باز بینی صحنه من برخوردی را که یک پنالتی را برای نفتی ها به همراه داشته باشد ندیدم و بدین ترتیب می توانم بگویم اعلام پنالتی در آن صحنه درست نبود.

در دقیقه ۹۱ داور بازیکن شماره ۱۸ نفت را به دلیل تکل بی ملاحظه به درستی با کارت زرد جریمه کرد.

در مجموع سیدمهدی سیدعلی در این دیدار خوب بود و تمام کارت های او (به استثنا کارت زرد اول برای کولیبالی که مستحق اخراج بود) درست بود.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره بازی پربرخورد استقلال و نفت مسجد سلیمان و قضاوت مهدی سیدعلی در این دیدار اظهار کرد: سید علی روز سختی را پشت سر گذاشت و شاهد بازی پربرخوردی بودیم. این داور ۱۰ کارت زرد نشان داد و بازی با ۴ اخراجی همراه بود. از ابتدای بازی شاهد اعتراض‌های مربیان بودیم که سید علی سعی کرد با دادن کارت زرد بازی را مدیریت کند.

وی ادامه داد: سید علی از این رو موفق بود که تمامی کارت زردها به درستی داده شد و عدم موفقیت وی در به تنش کشیدن بازی خلاصه می‌شود. در دقیقه ۱۶ حکیم نصاری خطای شدیدی را روی بازیکن استقلال مرتکب شد که داور باید او را با کارت قرمز جریمه می‌کرد اما به دلیل هجمه نیمکت‌ها به سمت او وی ترجیح داد با نشان دادن کارت زرد بازی را مدیریت کند.

هر دو خطای زکی‌پور که منجر به جریمه با کارت زرد و در نهایت کارت قرمز شد، درست بود زیرا مدافع استقلال فرصت‌های گلزنی حریف را سلب کرده بود.

این پیشکسوت داوری نسبت به اخراج کولی‌بالی نیز تصریح کرد: کار کولی‌بالی غیرحرفه‌ای بود. موقع جدال او با مهدی رحمتی روی هوا زانوی این بازیکن به شکم رحمتی برخورد کرد که مستحق کارت زرد بود و اخراج او نیز به درستی تصمیم گرفته شد.

البته قبل از این صحنه او در موقعیت تک به تک باقری را سرنگون کرده بود که داور صلاح ندید مدافع نفت مسجد سلیمان را اخراج کند. گرچه می‌توانست این کار را نیز انجام دهد.

او در پایان گفت: در صحنه پنالتی نفت مسجد سلیمان چشمی در آخرین لحظه میداودی را متوقف کرد و سید علی باز هم به درستی نقطه پنالتی را نشان داد.

مربیان دو تیم هم به خاطر دخالت و ایجاد تنش در بازی اخراج شدند که به نظر من تصمیم درستی بود زیرا این تنش‌ها در آخر منجر به درگیری متقابل شد. سید علی امروز قضاوت سختی داشت و تنها اشتباه او اخراج نکردن نصاری در دقیقه ۱۶ بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *