شلیک پهپادهای ترکیه، ۲ ایرانی را به کُشتن داد شلیک پهپادهای ترکیه، ۲ ایرانی را به کُشتن داد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شلیک پهپادهای ترکیه، ۲ ایرانی را به کُشتن داد

شلیک پهپادهای ترکیه، ۲ ایرانی را به کُشتن داد

ایلنا: رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه باید سفیر ترکیه را برای پاسخ گویی درباره کشته شدن دو غیر نظامی ایرانی که طی بمباران هوایی جنگنده های ترکیه در خاک عراق کشته شدند؛ احضار کند.

عبدالکریم حسین‌زاده درباره آخرین وضعیت بازگشت اجساد شهروندان شهر اشنویه که طی بمباران هوایی جنگنده های ترکیه در خاک عراق کشته شدند، گفت: اجساد این افراد توسط خانواده‌های‌شان امروز با هماهنگی مسئولان عراقی به کشور بازگشت.

نماینده مردم اشنویه تاکید کرد: انتظار این است هنگامی که دو شهروند ایرانی توسط ارتش هوایی یک کشور دیگر در حوالی مرز کشته می‌شوند وزارت خارجه سفیر آن کشور را احضار و تذکرات لازم را بدهد.

کشف اجساد ۲ نفر از ساکنان اشنویه در مناطق مرزی

وی با بیان این‌که وزارت خارجه باید برای حریم هوایی و زمینی حرمت قائل شود، عنوان کرد: نباید کاری کنیم که شهروندان غیر نظامی جان خودشان را از دست دهند.

حسین‌زاده ادامه داد: گفته می‌شود که این شهروندان با بمباران توسط پهپاد کشته شده‌اند که این خود جای سوال دارد چرا که پهپاد تصویر واضحی از افراد را نشان می‌دهد، حال اگر این قضیه را به کنار بگذاریم در حال حاضر مهم است وزارت خارجه برای حفظ جان شهروندان و مرزهای کشور به کشور ترکیه تذکر دهد. چرا که نه تنها چنین خطایی قابل پذیرش نیست بلکه با تذکر و توبیخ از تکرار آن جلوگیری خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بحث غرامت هم مطرح شود چرا که این شهروندان برای جمع آوری گیاهان کوهی رفته بودند.

وی گفت: اگر ترکیه ادعا می‌کند که دوست ماست باید با حساسیت بیشتری این مسائل را مورد دقت قرار دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  واکنش دادستان به نامه برخی وزرا درباره فیلترینگ

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *