«شن‌نوردی» در کویر مرنجاب ممنوع شد «شن‌نوردی» در کویر مرنجاب ممنوع شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / «شن‌نوردی» در کویر مرنجاب ممنوع شد

«شن‌نوردی» در کویر مرنجاب ممنوع شد

کیهان نوشت: رئیس ‌اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: ورود بدون مجوز خودروهای دو دیفرانسیل به کویر مرنجاب ممنوع شده و آفرود نیاز به دریافت مجوزهای لازم خواهد داشت.

«شن‌نوردی» در کویر مرنجاب ممنوع شد

مجید نوری بیان کرد: کلوپ سافاری استان اصفهان با دریافت مجوزهای لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی و کانون اتومبیلرانی کشور در جهت ساماندهی خودروهای سافاری با هدف کاستن اثرهای زیست محیطی در کویر مرنجاب از سوم آبان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: ورود و خروج همه خودروهای دو دیفرانسیل و سافاری به کویر مرنجاب از این پس تنها در صورت دریافت مجوز از کلوپ سافاری و با رعایت ضوابط آن ممکن خواهد بود.

رئیس ‌اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل اضافه کرد: این محدودیت به دلیل ایجاد مشکلات فراوان با ورود بی‌ضابطه آفرودسواران به کویر مرنجاب و در راستای ترویج فرهنگ سفرهای مسئولانه با رویکرد حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی و گردشگری سالم اعمال می‌شود.

وی از همه مالکان خودروهای دو دیفرانسیل و آفرود خواست تا در جهت سرویس‌دهی و ساماندهی منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب با کلوپ سافاری همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

نوری یادآور شد: پنجشنبه و جمعه‌های هر هفته تعداد زیادی از خودروهای دو دیفرانسیل و آفرود به صورت انفرادی یا در قالب تورها وارد کویر مرنجاب می‌شدند که اعتراض فعالان گردشگری، دوستداران محیط‌زیست و منابع طبیعی، مرتعداران، ساربانان، سرنشینان خودروهای سواری، تورها و دفترهای خدمات گردشگری در زمینه پیشگیری از ادامه روند تخریب طبیعت زیبای این منطقه نمونه گردشگری در نهایت منجر به اعمال قانون شد.

حتما بخوانید:  جنتی چهره‌ای ناشناخته با یک روح جوان است

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود و سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *