شکار تصویر بمب‌افکن ترسناک آمریکا در گوگل مپ شکار تصویر بمب‌افکن ترسناک آمریکا در گوگل مپ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شکار تصویر بمب‌افکن ترسناک آمریکا در گوگل مپ

شکار تصویر بمب‌افکن ترسناک آمریکا در گوگل مپ

گجت نیوز: یک بمب افکن رادارگریز آمریکایی با سرعت فوق‌العاده بالایی مشغول پرواز بوده اما نتوانسته است از دید گوگل مپ پنهان بماند.

همیشه تصاویر عجیب و غریبی در گوگل مپ پیدا می‌شود اما به‌تازگی موردی بسیار نادر در آن شکار شده است؛ یک بمب افکن رادارگریز آمریکایی در حال پرواز.

شکار تصویر بمب‌افکن ترسناک آمریکایی در گوگل مپ

هرچند این بمب افکن که بی-۲ اسپیریت نام دارد، با سرعتی معادل ۱,۰۱۰ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند، تصویر آن زمانی که در حال حرکت در منطقه‌ای دوردست در میسوری ایالات متحده آمریکا بوده توسط گوگل مپ ثبت شده و یکی از کاربران ردیت با نام کاربری Hippowned آن را پیدا کرده است.

شکار تصویر بمب‌افکن ترسناک آمریکایی در گوگل مپ

همان‌طور که انتظار می‌رود، تصویر ثبت شده تار است. همچنین رنگ‌های قرمز، سبز و آبی در آن به چشم می‌خورد که به دلیل شیوه تصویربرداری ماهواره‌ها است. گوگل مپ و برنامه همراه آن گوگل ارث تصاویر را از منابع مختلفی جمع‌آوری می‌کنند ولی این تصویر توسط ماهواره‌ شرکت «مکسار تکنولوژیز» (Maxar Technologies) به ثبت رسیده است.

ماهواره‌ها به‌جای اینکه مانند دوربین‌های مرسوم نور را روی یک سنسور متمرکز کنند، شدت طول موج‌های مشخصی از نور (مثل قرمز، سبز و آبی) را اندازه‌گیری می‌کنند که با همدیگر ترکیب می‌شوند و یک تصویر واحد را تشکیل می‌دهند. احتمالاً به همین دلیل است که تصویر این بمب افکن آمریکایی در گوگل مپ به چنین شکلی در آمده است.

شکار تصویر بمب‌افکن ترسناک آمریکایی در گوگل مپ

البته جالب است بدانید این اولین باری نیست که تصویر یک بمب افکن رادارگریز توسط گوگل شکار شده است؛ پیش‌تر هواپیمایی پارک شده در باند پایگاه هوایی وایت‌من رویت شده بود. با این حال، این اولین باری است که تصویر یک بمب افکن در حال حرکت به ثبت رسیده که با توجه به سرعت بالای آن، اتفاقی کم‌سابقه و عجیب است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  استراماچونی در مصاحبه با BBC حرف آخر را زد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *