شکنجه‌ی نوجوان افغان در قشم و واکنش افغانستان شکنجه‌ی نوجوان افغان در قشم و واکنش افغانستان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شکنجه‌ی نوجوان افغان در قشم و واکنش افغانستان

شکنجه‌ی نوجوان افغان در قشم و واکنش افغانستان

برترین‌ها به نقل خبرگزاری اسپوتنیک: در پی انتشار ویدیویی از شکنجه و ضرب و شتم شدید یک نوجوان افغانستانی در جنوب ایران، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفته است که این پسر زنده است و برای درمان به بندرعباس منتقل شده است. وزارت خارجه افغانستان همچنین گفته است که ضاربان این نوجوان از سوی مقام‌های ایرانی دستگیر شده‌اند.

پیش از این برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که این نوجود در اثر ضرب و شتم، جان داده است.

شکنجه‌ی نوجوان افغان در قشم و واکنش افغانستان

به ادعای رسانه‌های افغانستانی، این جوان ۱۶ ساله چندی پیش از سوی برخی از اعضای شورای روستای «سلخ» در جزیره قشم مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که ضاربان این نوجوان او را کتک می زنند و به داخل یک خودرو می اندازند. در یک فایل تصویری دیگر، این نوجوان با دست بسته و بدنی زخمی دیده می‌شود. این ویدیو از شبکه‌های اجتماعی حذف شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در پی این حادثه با انتشار اطلاعیه ای از مقامات ایرانی خواسته است که «این قضیه را پیگیری و عاملان آن‌را مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار دهند.»

برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که این نوجوان افغان به دلیل «متلک گفتن» به همسر رئیس شورای روستای «سلخ» مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته است با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش واکنشی از سوی خانواده قربانی به این ادعا ارائه نشده است.

مقامات ایرانی تاکنون به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  آیت‌الله جنتی: گرانی مردم را از پا در آورده است

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *