صبح نو: شعار «حصر باید بشکنه» دکان است! صبح نو: شعار «حصر باید بشکنه» دکان است! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / صبح نو: شعار «حصر باید بشکنه» دکان است!

صبح نو: شعار «حصر باید بشکنه» دکان است!

روزنامه اصولگرای صبح نو به انتشار تصویری از حضور مهدی کروبی در منزل قدرت الله علیخانی واکنش نشان داد.

صبح نو: شعار «حصر باید بشکنه» دکان است!

این روزنامه در ادامه درباره مساله حصر نوشت: 

* دیدار اخیر کروبی با تعدادی از اعضای تشکل سنتی جناح چپ، حرف و حدیث‌ها و واکنش‌‌‌های زیادی به راه انداخته است. علاوه بر این، تصاویر منتشرشده از دیدار مذکور، واهی‌بودن دعاوی اصلاح‌طلبان درباره سختی شرایط به‌اصطلاح خودشان، محصورین طی این سال‌ها را به وضوح ثابت می‌کرد.

* اینکه کروبی و موسوی می‌توانند به راحتی و بدون محدودیت، به دیدار دوستان و یاران بروند، نتیجه مستقیم رأفت اسلامی است که نظام نسبت به آنها در  سال ۸۸ تاکنون روا داشته است.

* با این حال و با وجود اینکه اصلاح‌طلبان از زندگی مناسب آن‌ها طی سال‌های بعد از ۸۸ آگاهی داشته و دارند، اما همواره تلاش کرده‌اند با اضطراری جلوه‌دادن وضعیت آنها، افکار عمومی را جریحه‌دار و خود را در نسبت با حاکمیت، مظلوم و محق جلوه بدهند. در شرایط ناکارآمدی دولت و شرایط بد اقتصادی، اصلاح طلبان گمان می کنند شاید بتوانند با تکیه به مفهوم حصر، فضای سیاسی جدیدی درست کنند.

* از سویی قدرت بسیج‌کنندگی مفاهیمی مانند حصر و لزوم شکستن آن برای طبقه متوسط به ویژه اقشار خاکستری در آستانه انتخابات، موجب شده تا اقدامات اصلاح‌طلبان به خصوص طیف رادیکال آنها، برای حل و فصل مسائل مربوط به سال ۸۸، هیچ‌گاه صادقانه و از سر خیرخواهی جلوه نکند. به بیانی، واژه حصر و درخواست برای شکستن آن برای اصلاح‌طلبان بدل به دکانی شده که بارها با دست‌یازیدن به آن، توانسته‌اند به طرزی کاملا کاذب و مقطعی، مخاطبان خاکستری خود را به حضور پای صندوق‌ها و رای به نامزدهای اصلاحات، توجیه و ترغیب کنند. اینکه آیا این دکان بتواند دوباره برای اصلاح‌طلبان عایدی داشته باشد، به نظر چندان قرین به واقعیت نیست.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  دفاع سفت و سخت ضرغامی از آقامیری

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *