صدیقی: در آزمون الهی هستیم، علم‌الهدی: در بحران اقتصادی نیستیم صدیقی: در آزمون الهی هستیم، علم‌الهدی: در بحران اقتصادی نیستیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / صدیقی: در آزمون الهی هستیم، علم‌الهدی: در بحران اقتصادی نیستیم

صدیقی: در آزمون الهی هستیم، علم‌الهدی: در بحران اقتصادی نیستیم

حجت‌ الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و آیت الله علم‌الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران و مشهد با اشاره وضعیت اقتصادی کشور توصیه‌هایی را خطاب به مردم و مسئولان بیان کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۹ تیر با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید خداوند ما را در زندگی به انواع مصائب و آزمایش‌ها امتحان می‌کند، گفت: ممکن است کسانی برای ما ایجاد گرانی کنند یا وضع بازار را به هم بریزند و یا اینکه عزیزان ما را در نقاط صفر مرزی به شهادت برسانند.

خبرگزاری «فارس» نوشت: وی با تأکید بر اینکه خدا در اوضاع و احوال اقتصادی کشور برای ما امتحاناتی قرار داده است، اظهار داشت: امتحان بعدی در مسائل سیاسی است چرا که دنیا ما را مورد هجمه همه‌جانبه قرار می‌دهد و علاوه بر آن حاکمیت‌های صهیونیست مسیحی مسلمانان را بمباران نظامی می‌کند و ما از جانب اینها دائماً آزار و اذیت می‌بینیم و دردمند می‌شویم.

صدیقی اظهار داشت: مشرکان، لائیک‌ها و بی‌خداها دائماً موج‌های سهمگین ایجاد می‌کنند تا ما را نابود کنند اما به گفته قرآن اگر ما اهل صبر باشیم و انفعال پیدا نکنیم و با دست خود دشمن را بر خود مسلط نکنیم می‌توانیم در برابر این هجمه‌ها مقاومت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع کنونی اقتصادی کشور اظهار داشت: در این شرایط باید هر چه را که پیشتر در بازار عرضه نمی‌شد امروز عرضه شود چرا که شهدا در مقطعی خون خودشان را برای این کشور و ملت دادند چرا ما امروز با خودداری از عرضه کالا در بازار شهدا را از خود ناراضی کنیم.

حتما بخوانید:  استوری کنایه‌آمیز شیث برای علی کریمی

خطیب جمعه تهران با تأکید بر اینکه خداوند روزی‌رسان است از اقشار مختلف مردم خواست که در برابر معضلات اقتصادی امروز کشور مقاومت کنند و در ادامه گفت: چرا با هم بی‌رحمی می‌کنید چرا اجناس را برخی عرضه نمی‌کنند؟

وی با یادآوری اینکه خداوند در قرآن تقوا را در کنار صبر قرار داده است عنوان داشت: اگر با خدا نامهربانی کنیم خدا هم با ما نامهربانی می‌کند البته تاکنون با فضلش با ما برخورد کرده است.

همچنین خبرگزاری «ایلنا» به نقل از آیت الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نوشت: آنچه برای مردم مهم است این است که در این موقعیت که دچار مشکل شدند و اخلالگران و مفسدان اقتصادی وضعیت کودتای اقتصادی ایجاد کرده‌اند، ببییند که مسئولان تلاش می‌کنند یا مانند تماشاچی مردم را تماشا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما مشکل داریم اما بحران اقتصادی نداریم، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد وضعیت اقتصادی کشور را به شکل بحران نمایشی دهد. در این شرایط مهم است که مسئولان مانند تیم ملی کار می‌کنند و می‌دوند یا تماشاچی هستند. مردم زمانی امیدوار می‌شوند که کارگزاران نظام در برابر این مشکلات و مسائل بی‌تفاوت نیستند.

وی به طرح‌های اقتصادی اجرا شده اشاره و بیان کرد: شما برنامه ناموفق اقتصادی را اجرا کردید. میلیون‌ها سکه را بدون اینکه کی می‌خرد و کجا می‌برد، به جیب افراد ریختید که تعدادی از این سکه‌ها در مرز کردستان کشف شدند. ارز را بی‌حساب و کتاب به دیگران دادید. این طرح اشتباه بود. نباید این غلط را اصلاح کرد؟ اینکه بگوییم باید این گونه شود، مشکل مردم حل نمی‌شود.

حتما بخوانید:  کشف ۱۵میلیارد داروی تاریخ مصرف گذشته در تهران

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: ما امروز در بحران اقتصادی نیستیم. استکبار جهانی، امریکا و غرب می‌خواهند مشکلات معیشتی را به صورت بحران نمایش دهند و اسمش را تابستان داغ گذاشته‌اند ولی باید این مشکل حل شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عده‌ای اخلالگر ارز را جمع کرده، مردم را به صلابه کشیده، بازار را قفل کرده و آنگاه آقایان تماشا کنند؟ عنوان کرد: این تریبون جای بیان درد و حرف مردم و تقاضایشان است. مردم در این شرایط گرفتار هستند. امیدواریم مسئولان گوش‌شنوا داشته باشند. افراد صرف بیان واقعیات متهم به دولتی‌ستیزی نشوند.

علم‌الهدی افزود: طرح دشمن هم اجرا می‌شود و می‌خواهند مشکلات را به صورت بحران تبدیل کنند و شما مسئولان باید مانع شوید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *