صدیقی: دلیل بخشی از گرانی‌ها به مردم بازمی‌گردد صدیقی: دلیل بخشی از گرانی‌ها به مردم بازمی‌گردد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / صدیقی: دلیل بخشی از گرانی‌ها به مردم بازمی‌گردد

صدیقی: دلیل بخشی از گرانی‌ها به مردم بازمی‌گردد

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام محمد کاظم صدیقی در مراسم شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) در جبهه معرفت پرچمدار و احیاگر اسلام ناب محمدی بود، اسلامی که بعد از پیامبر(ص) به دلیل انحراف حکومت اموی دچار انحراف شده بود.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) هم در اعتقادات و اخلاقیات و هم در شرعیات احیاگر توحید بود، گفت: ایشان برای مقابله با کج‌اندیشان و افراد فاسدی که فکر جوانان را نشان گرفته بودند، گروهی را از نظر محتوای علمی و مسائل اعتقادی و اندیشه‌ای تربیت و به فن مناظره مجهز کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام صادق (ع) بنا داشتند که پیروان اهل بیت مبنایی مومن شده باشند نه تقلیدی، با دلیل و بحران اعتقاد به خدا داشته باشند و هم در بحث نبوت و امامت که استمرار حرکات انبیاست و بعد هم پرچمداری عالمان دین در برابر هجمه اهل باطل پیروزی کسب کنند و مجالی برای طرح مسائل باطل باقی نگذارند.

صدیقی بیان کرد: امام در برخورد با طواغیت زمان خط راه ترسیم کردند، چراکه از دیدگاه امام صادق حکومت کسانی که از جانب خدا اذن ندارند حکومت طاغوت است و به همین دلیل مبارزه با حکومت اموی و عباسی مشخص و واضح بود. امام صادق(ع) شیعیان را هم منع قولی و هم عملی کرده بودند تا کارشان به ادارات کشیده نشود و مقابل قاضی جور قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: امام صادق تلاش کردند تا شیعیان اخلاقی زندگی کنند، حلال و حرام را رعایت کنند و به یکدیگر ظلم نکنند. ایشان شبکه‌ای را برای نظارت بر امور شیعه تاسیس کرده بودندکه اصلاح ذات‌البین می کردند تا پیرو امام صادق(ع) در محاکم حضور پیدا نکند.

حتما بخوانید:  مکارم: راهپیمایی ۲۲ بهمن ربطی به گرانی ندارد

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امام صادق(ع) پیروان خود را در یک مبارزه فرهنگی علیه دستگاه طاغوت منسجم کرده بودند و شیعیان پرهیز می‌کردند از اینکه در خدمت ادارات دولتی باشند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) فرمودند اگر مسئولی در خدمت مردم نباشد و در خدمت کوتاهی کند آنقدر از بهشت دور می‌شود که بوی بهشت به او نمی‌رسد، گفت: این موضوع باید برای مسئولان درس باشد و بدانند که نقد لازمه پیشرفت جامعه و حکومت است و اگر خطایی باشد و انتقادی صورت نگیرد مصداق ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حکایتی از امام صادق در برخورد با شخصی که تجاری غیرشرعی داشته است، گفت: امروز عده‌ای با احتکار بازار سیاه راه‌انداخته و گرانی‌هایی در جامعه به وجود آمده که بخشی از آن به دلیل سوء مدیریت و بی‌توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری است و همچنین این امر مخالف مبنای تربیتی امام صادق(ع) است.

صدیقی با بیان اینکه بخشی از گرانی‌ها نیز به مردم بازمی‌گردد، افزود: از مردم توقع است که کالا و اجناس را به قیمت مناسب عرضه کنند تا جامعه مایوس نشود و بدانید که در شرایط کنونی معامله منصفانه و حلال، جهاد فی راه خدا و کسب رضایت امام زمان(عج) است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز ما باید زیر پرچم ولایت و اهل ایثار باشیم تا خدا هم ما را کمک کند، گفت: آمریکا در طول تاریخ دشمنی‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی انجام داده و امروز به جنگ اقتصادی روی آورده که از جنگ نظامی مشکل‌تر است.

حتما بخوانید:  مورد عجیب مردان گُل به دست در مترو

وی با بیان اینکه مردم ایران هیچگاه مقابل آمریکا تسلیم نشده و نمی‌شوند، بیان کرد: مردم ما با وجود آن همه موشک و بمباران تسلیم نشدند و از انقلاب دفاع کردند و امروز نیز چنین است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *