صدیقی: مردم گرانی را تحمل نمی‌کنند صدیقی: مردم گرانی را تحمل نمی‌کنند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / صدیقی: مردم گرانی را تحمل نمی‌کنند

صدیقی: مردم گرانی را تحمل نمی‌کنند

خبرگزاری مهر: خطیب نماز جمعه تهران گفت: مردم ایران با تمام وجودشان در ۱۳ آبان حضور پیدا کردند و درِ مذاکره را برای همیشه بستند.

حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته تهران، ضمن تبریک ایام آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج) و همچنین با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: حضور معنی دار ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان و اعلام انزجار از استکبار جهانی و به خصوص سران آمریکا نشانه عمق بصیرت مردم شریف ایران نسبت به خطری است که از ناحیه آمریکا، بشریت، صلح، امنیت و حقوق انسان ها را تهدید می کند.

صدیقی: مردم گرانی را تحمل نمی‌کنند

وی افزود: ملت ایران در طول سال های فراوان خیانت آمریکا نسبت به این کشور بزرگ را دیده است و شاهد جنایات آن در سال ۱۳۳۲ در قبال دولت ملی آن هم علیرغم اعتماد مصدق به آمریکا بود، مانند همه کسانی که به آمریکا اعتماد می کنند و بعد از آن توسری می خورند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: امروز مسئولان ما باید از این مسائل درس بگیرند و بدانند مصدق که مخالفتی با آمریکا نداشت چگونه با او رفتار شد و ما اگر مرگ بر آمریکا نگوییم کار به کار ما ندارد.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: مصدق به آمریکا اعتماد کرده بود اما آنها او را از کار برکنار و تا آخر عمر در یک روستا، محدود کردند و یک رژیم منحوس و بی کفایت را روی کار آوردند و همه چیز این مملکت را در دوران پهلوی به غارت بردند و از زمانی که امام(ره) علیه آمریکا قیام می کرد و انقلاب ما به پیروزی رسید آنچه آمریکایی ها می توانستند برای براندازی نظام اسلامی و ضربه زدن به منافع ملت بزرگ به کار ببرند از هیچ چیزی مضایقه نکردند.

حتما بخوانید:  معتمدآریا: اولویت واکسیناسیون را مردم می‌دانم

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی نه تنها مورد تایید امام(ره) قرار گرفت بلکه ایشان این حرکت را انقلاب دوم نامیدند، گفت: انقلاب اول در مقابل استبداد داخلی بود و انقلاب دوم برای استقلال کشور و مقابله با استکبار جهانی بود.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ملت ایران زیر پرچم نیابت حضرت حجت و ولایت فقیه مصمم است و از این کشور یک پادگانی بسازد و جبههای ایجاد کند که پایان آن جبهه حضور حضرت مهدی (عج) باشد.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به شعار سال به عنوان «رونق تولید» و بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش آموزان گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند هشت ماه از سال می گذرد آنچه که ما را با مشکلات مواجه کرد چشم امید به بیرون و منتظر بودن است.

وی با بیان اینکه تا مدتی در انتظار برجام نشستند و گفتند بدون برجام آب خوردن هم گیرمان نمی آید و آنچه نباید گفته می شد در شعارها گفته شد، تصریح کرد: کاری صورت ندادند تا برجام عملی شد. نتیجه برجام چه شد؟ مگر قرار نبود با برجام همه تحریم ها از بین برود. مگر طرفداران مذاکره نمی گفتند دیوار بی اعتمادی فروریخت و در روز اجرا همه تحریم ها برداشته می شود؟

امام جمعه موقت تهران با طرح این پرسش که آیا یک تحریم برداشته شد؟، اظهار داشت: بلکه چندین تحریم در زمان دولت قبلی آمریکا و دولت فعلی اضافه شد. مذاکره کنندگان به امضا وزیر خارجه آمریکا دل بسته بودند، گفتند او امضا کرده در حالی که هیچ تضمین دیگری وجود نداشت.

حتما بخوانید:  سوشا پُست گذاشت، فحش داد، پشیمان شد

حجت الاسلام صدیقی گفت: رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که به اینها اعتماد نکنید اما آنها منتظر شدند برجام با آن فرجامش فرا برسد و بعد از آن نیز سه ماه، سه ماه منتظر بمانیم که رئیس جمهور آمریکا چه تصمیمی بگیرد.

وی با بیان اینکه حال در انتظار رئیس جمهور فرانسه هستند، افزود: مگر یک مومن از یک سوراخ چند بار گزیده می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توانمندی های داخلی، تصریح کرد: این جوانان انقلابی توان موشکی را به این خوبی مایه عزت کشور قرار دادند و به جبهه مقاومت پیروزی تزریق کردند. جوانانی که در فناوری نانو و حوزه های دیگر علمی شاهکار کرده اند آیا در جنگ اقتصادی اگر به آنها میدان داده شود و جوان های انقلابی و کاری به کار گرفته شوند نمی توانیم موفق شویم؟

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: جوانان ما جنگ هشت ساله را بدون داشتن موشک به پیروزی رساندند. آیا در جنگ اقتصادی ما را به جایی نمی رسانند؟

وی با بیان اینکه ما باید در اقتصاد خودکفا شویم و در فرهنگ آسیب ها را ریشه کن کنیم، گفت: در مسائل نظامی نیز باید حرف اول را بزنیم و جوانان کاری، مجاهد و ایثارگر را وارد جبهه مقابله با دشمن کنیم، مانند جوانان مدافع حرم که در آن جبهه افتخار آفریدند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: مسئولان اقتصادی بیش از این مردم را منتظر نگذارند که این انتظار ثبات را از بین می برد. بازرگانان و هر کسی که بخواهد سرمایه گذاری کند چون وضعیت مشخص نیست دست نگه داشته اند. اگر قرار نیست مذاکره مجددی صورت بگیرد و به قول آن آقا مگر دیوانه ایم که مذاکره کنیم پس چرا گاهی سخن از مذاکره به میان می آوریم.

حتما بخوانید:  توافق سازش بین اسرائیل و دو کشور عربی امضا شد

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مردم ایران با تمام وجودشان در بیش از هزار شهر حضور پیدا کردند و درِ مذاکره را برای همیشه بستند، تاکید کرد: مایه تاسف است که هنوز هم مساله FATF مطرح است و گاهی هم دروغ می گویند که سران در مورد آن توافق کردند و این مساله را به بیت مرتبط ساختند که تکذیب شد.

وی با بیان اینکه برجام برای آنها عبرت نیست و می خواهند تحریم ها را بیشتر کنند و مضیقه را برای مردم افزایش دهند، گفت: سخنم این است که بس کنید. به ملت تکیه کنید و به وعده های الهی دل ببندید و جهادگرانه کمر به حل مشکلات ببندید. در این مسیر از مردم کمک بخواهید و جوانان عزیز را به کار ببندید نیازی به این گونه ذلت ها نخواهد بود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تهران، گفت: این حقوق‌هایی که مسئولان دریافت می‌کنند، از سفره ملت و از جیب همین مردمِ جنوب شهر و شهید داده‌ها و مدافعان بزرگوار حرم است؛ اگر همین‌ها یاد خدا را داشته باشند، گرانی‌ها و فاصله‌ها را تحمل نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: همواره در سنگر مقاومت اسلامی باید مراقب دشمن بود و از نیرنگ‌های دشمنان ایران اسلامی غافل نشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مسئولان و حقوق بگیران خود را ارباب نبینند، این حقوق‌ها از جیب مردم و از سفره همین مردم جنوب شهر و مدافعان انقلاب و حرم است؛ مسئولان نوکری مردم را باید ارزش بدانند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *