صفوی: می‌خواهند مردم بترسند و به اربعین نروند صفوی: می‌خواهند مردم بترسند و به اربعین نروند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / صفوی: می‌خواهند مردم بترسند و به اربعین نروند

صفوی: می‌خواهند مردم بترسند و به اربعین نروند

خبرگزاری ایسنا: مشاور عالی رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح با اشاره به وقایع اخیر در کشور عراق گفت که چند روز این ناامنی را در کشور عراق ایجاد کردند تا مرم را بترسانند که به راهپیمایی اربعین نروند اما اگر در آسمان تیر و سنگ هم ببارد عاشقان حسینی نمی‌هراسند.

 سرلشکر یحیی رحیم صفوی در هشتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی کشور که پیش از ظهر امروز در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی در سال‌های اخیر به یک نیروی هوشمند، کارآمد و مقتدر در منطقه غرب آسیا بدل شده بطوری‌که می‌تواند به پلیس دیگر کشورها نیز آموزش دهد.

صفوی: می‌خواهند مردم بترسند و به اربعین نروند

وی با بیان اینکه امروز جوانان افتخار می‌کنند که در نیروی انتظامی پذیرفته شوند گفت: مردم و جوانان این پلیس را نیرویی کارآمد در برخورد با مجرمان و مردم دار در مواجهه با شهروندان می‌شناسند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور عراق اظهار کرد: گروه‌هایی در این کشور ناامنی ایجاد کردند تا مردم بترسند و به راهپیمایی اربعین نروند. در حالیکه اگر از آسمان تیر و سنگ هم ببارد این عاشقان حسینی به زیارت کربلا خواهند رفت. عاشقان حسین(ع) شجاع هستند و جانشان را نیز در این راه می‌دهند.

وی ادامه داد: در زمان متوکل عباسی لعنت الله علیه هر فردی که می‌خواست به کربلا سفر کند باید یک دستش را قطع می‌کرد اما افراد زیادی به این سفر رفتند.

رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروزه امنیت در برخی از کشورها به یک معمای امنیتی بدل شده است گفت: شرایط امنیتی ما در سال‌های اخیر بسیار متفاوت شده است. این در تمام کشورها نیز وجود دارد. در همین فرانسه پلیس این کشور با آن همه ادعا و امکانات بیش از ۵۰ هفته است که نتوانسته است مسائل امنیتی این کشور را حل کند.

حتما بخوانید:  جلیل محبی با سخنان تام کاتن به ظریف کنایه زد

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت سه رکن دارد، گفت: تهدید امنیتی حوزه تهدید با موضوع تهدید سه عاملی است که در تامین امنیت باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در تهدید امنیتی باید به شاخص‌ها و نوع تهدید اشرافیت وجود داشته باشد مثل مغازه دارها که با یک نوع روانشناسی متوجه می‌شوند که آیا فرد خریدار است یا خیر، ماموران ما چه در پلیس و چه در یگان حفاظت می‌توانند از طریق چهره تشخیص دهند که فرد چه قصد و نیتی دارد.

وی با اشاره به شهری شدن جمعیت خاطرنشان کرد: امروز تهدیدات محیط جغرافیایی شهری زیاد است. امروز ۷۰ درصد جمعیت کشور ما جمعیت شهری شده است در حالیکه در قرن ۱۹ حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان شهرنشین بودند.

وی با بیان اینکه آینده امنیت شهرها در گرو جمعیت شهرنشین است خاطرنشان کرد: اگر جمعیت شهر نشین ما قانون مدار نباشد مشکلاتی در تامین امنیت ایجاد می‌شود که این مشکلات مخصوصا در کلانشهرها بسیار مهم است.

رحیم صفوی با اشاره به ضرورت امنیت تهران خاطرنشان کرد: امنیت تهران یعنی امنیت ایران و اگر تهران امن باشد یعنی ایران امن است، به همین دلیل امنیت این شهر برای ما مهم است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *