ظریف: آمریکا در جهان منزوی است، نه ایران ظریف: آمریکا در جهان منزوی است، نه ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ظریف: آمریکا در جهان منزوی است، نه ایران

ظریف: آمریکا در جهان منزوی است، نه ایران

ایرنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را طرف نقض کننده برجام دانست و گفت: ایران هرگز تردیدی برای مذاکره ندارد اما برای آنچه که مذاکره شده است، دوباره گفت‌وگو نخواهد کرد.

محمد جواد ظریف روز دوشنبه در نشستی با اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در پاسخ به سوال حکم قصاص یکی از متهمان ایرانی اظهار کرد: همانطور که می دانید، ما دستگاه قضایی مستقل داریم و دولت در تصمیم‌گیری محاکم قضایی دخالتی ندارد.

وی تاکید کرد: اعدام این شخص هیچ ارتباطی به حضور وی در راهپیمایی ها ندارد.

شروع این گفت‌وگو با مساله حکم اعدام این کشتی‌گیر ایرانی، نشان دهنده فشار زیاد گروه‌های ضد ایرانی بر این اندیشکده آمریکایی است که پیش از این تلاش کردند، این گفت وگو شکل نگیرد.

ظریف: درباره مساله تمام‌شده، گفت‌وگو نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما به قوانین بین‌المللی احترام می گذاریم، ما به برجام به عنوان یک توافق بین المللی احترام می گذاریم و هیچ گاه به کشوری یورش نبرده‌ایم.

ظریف تصریح کرد: این ها چیزهایی است که باید از دولت آمریکا نگرانی داشت. این آمریکا است که باعث نگرانی جامعه بین‌المللی در نقض هنجارهای بین‌المللی شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت آمریکا به برجام اظهار کرد: این آمریکا است که باید نشان دهد به این توافق احترام می‌گذارد، ما همچنان عضو برجام هستیم. ایران امروز حتی به خاطر عدم مجوزهای آمریکا نمی‌تواند حتی واکسن آنفلوآنزا را سفارش دهد. خریدی که با پول خودمان انجام می‌شود نه آنها.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ایران هرگز تردیدی برای مذاکره ندارد اما برای آنچه که مذاکره شده است، دوباره گفت‌وگو نخواهد کرد.

حتما بخوانید:  خانم‌ها و آقایان! با سرمربی تیم ملی آشنا شوید

آمریکا در جهان منزوی است نه ایران

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره توافق خیانت امارات و بحرین به مردم فلسطین و این که آیا این توافق منجر به انزوای ایران نشده است، گفت: شما درباره انزوا باید به شورای امنیت نگاه کنید که کدام کشور منزوی شده است. اما ما می‌دانیم که امارات و بحرین پیش از این، با رژیم اسرائیل ارتباط داشته‌ند، اجازه دهید که همدیگر را جوک نسازیم.

حمله سایبری

ظریف در پاسخ به سوالی درباره ادعای آمریکا مبنی بر حملات سایبری ایران علیه این کشور، گفت: این آمریکا است که آگاهانه علیه ایران حمله سایبری انجام داد تا تجهیزات بسیار حساس هسته‌ای را از کار بیندازد. این کار باعث به خطر انداختن جان هزاران نفر می شد، در این باره مقالات و مستندات وجود دارد.

بایدن یا ترامپ

وی در پاسخ به این سوال که شما ترجیح می دهید بایدن یا ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شوند، گفت: هیچ ارتباطی به ما ندارد، برای ما اهمیت ندارد که چه کسی در کاخ سفید بنشیند.

برجام زنده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که آیا برجام مرده است، گفت: خیر، برجام زنده است، شورای امنیت نشان داد که برجام زنده است و آمریکا در جهان منزوی است. اگر آمریکا می‌خواهد با قلدری به برجام بازگردد، باید گفت که قلدری مرده است.

ظریف در این رابطه سرنوشت صدام حسین که به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد را یادآور شد و افزود: نگاه کنید به صدام حسین و ایران، چه کسی مُرد و چه کسی زنده است.

حتما بخوانید:  انتخابات، پیک پنجم کرونا را رقم می‌زند؟

پرونده ترور سردار سلیمانی بسته نشده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تحریم‌ها و ترور سردار سلیمانی هم گفت: تحریم‌هایی که آمریکا بر ایران اعمال می‌کند، مساله جدیدی نیست. فکر نمی کنم این تحریم‌ها تاثیر جدیدی بر ایران داشته باشند. آنها می خواهند با اعمال این تحریم‌ها، مردم ما را به زانو درآورند.

ظریف درباره ترور سردار سلیمانی هم اظهار کرد: آمریکا دچار اشتباه اساسی شد، سردار سلیمانی یک قهرمان مبارزه با تروریست نه تنها برای ایران بلکه در کشورهای دیگر بود.

وی افزود: پمپئو پس از این ترور، صحنه‌ای از رقص چند نفر را در توئیتر نشان داد که آنها از این ترور خوشحال هستند اما روز بعد، ده‌ها هزار عراقی برای سوگواری قتل سلیمانی به خیابان‌های عراق آمدند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ترامپ، دستور ترور یک قهرمان ملی و منطقه‌ای را صادر کرد و این پرونده مختومه نشده است.من نمی‌خواهم کسی را تهدید کنم اما پرونده مختومه نشده است.

خبر در حال تکمیل است

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *