ظریف: مقابل ترامپ هم پیروز می‌شویم ظریف: مقابل ترامپ هم پیروز می‌شویم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ظریف: مقابل ترامپ هم پیروز می‌شویم

ظریف: مقابل ترامپ هم پیروز می‌شویم

خبرگزاری فارس: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای مذاکره با مقام‌های ایتالیایی به رُم رفته، در کنفرانس بین‌المللی «گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای» به سوالات مجری برنامه در خصوص سیاست خارجی کشور پاسخ داد.

ظریف در واکنش به تلاش آمریکایی‌ها برای به راه انداختن دور جدیدی از مذاکرات اتمی، به صراحت گفت که برجام «توافق خوبی است» و جمهوری اسلامی ایران، دیگر در خصوص برنامه اتمی خود، با آمریکا مذاکره نمی‌کند. دور قبلی مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ۳ کشور اروپایی که بعدها به ۶ کشور مشهور به ۱+۵ بدل شد، ۱۲ سال طول کشید و نتیجه‌اش شد برجام.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت در راستای عمل به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود، از برجام خارج شد و در دو نوبت، همه تحریم‌هایی که به واسطه این توافق معلق شده بود را بازگرداند.

محمدجواد ظریف در پایتخت ایتالیا به آثار اقتصادی این تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران هم پرداخت و گفت: «ایران در جنگ ۸ ساله که شرق و غرب از صدام حمایت می‌کرد و سعودی‌ها هم کمک ۷ میلیارد دلاری به وی می‌کردند، دوام آورد. ما در برابر سیاست‌های ترامپ هم دوام خواهیم آورد.»

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  واکنش آمریکا به اعتراض‌های اخیر در خرمشهر

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *