عراق کل غرامت جنگی به کویت را پرداخت کرد عراق کل غرامت جنگی به کویت را پرداخت کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عراق کل غرامت جنگی به کویت را پرداخت کرد

عراق کل غرامت جنگی به کویت را پرداخت کرد

خبرگزاری فارس: بانک مرکزی عراق، روز سه‌شنبه، از پایان پرداخت غرامت جنگی به کشور کویت خبر داد.

پایگاه خبری «شفق نیوز» خبر داد که بانک مرکزی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده است: « پرداخت قسط پایانی جبران خسارت‌های [وارده به] کشور کویت به مبلغ ۴۴ میلیون دلار آمریکایی تکمیل شده است».

عراق ۵۲میلیارد دلار غرامت به کویت پرداخت کرد

طبق این گزارش، در ادامه بیانیه مذکور آمده است: «با این گام، عراق تمام مبلغ خسارت به ارزش ۵۲.۴ میلیارد دلار آمریکایی را که کمیته جبران خسارات سازمان ملل متحد از شاخه‌های شورای امنیت مطابق با قطعنامه ۶۸۷ مصوب سال ۱۹۹۱ پرداخت آن را به کشور کویت تعیین کرد، به اتمام رسانده است».

بانک مرکزی کویت اضافه کرد: «امید است که پایان پرداخت خسارات باعث حذف عراق از بند هفتم و همچنین تاثیر در ادغام مجدد نظام بانکی عراق در نظام بانکی جهانی و بهرمندی از منابع مالی شود».

سازمان ملل در سال ۱۹۹۱ کمیته‌ای برای پرداخت خسارات تشکل داد که بغداد را ملزم به پرداخت ۵۲.۴ میلیارد دلار به افراد، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی‌ای و دیگر شرکت‌هایی کویتی‌ای که در پی حمله عراق متضرر شدند.

عراق در میان سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ میلادی و به طور مشخص در جریان جنگ با سازمان تروریستی داعش روند پرداخت خسارت به کشور کویت را متوقف کرد؛ اما پرداخت غرامت بار دیگر در سال ۲۰۱۸ از سر گرفته شد.

عراق بخشی از درآمدهای نفتی خود را به عنوان خسارت به یکی از صندوق‌های سازمان ملل متحد تحت عنوان «صندوق جبران خسارت سازمان ملل» پرداخت می‌کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ایران، پراید به اسپانیا صادر کرد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *