عرب‌های عراق در همدان ملک می‌خرند عرب‌های عراق در همدان ملک می‌خرند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عرب‌های عراق در همدان ملک می‌خرند

عرب‌های عراق در همدان ملک می‌خرند

خبرگزاری ایلنا: براساس برخی مشاهدات عینی شهروندان همدانی و برخی مشاوران املاک گویا اتباع خارجی همدان که اغلب آنها عراقی هستند، علاقمند به خرید ملک در همدان بوده و حتی در مواردی تلاش کرده‌اند به نام‌ افراد دیگر این اموال غیرمنقول را خریداری کنند.

 از آنجایی که همدان قرار است در محور توسعه، بر گردشگری تمرکز فراوانی داشته باشد، باید به این نکته هم توجه کرد که گردشگر خارجی ممکن است هوس کند در همدان و یا در هر شهر دیگری ملکی هم داشته باشد، این اتفاق چه دستاوردها و چالش‌هایی به همراه خواهد داشت؟

عرب‌های عراق در همدان ملک می‌خرند

این اتفاق پیش‌تر در آذربایجان غربی و گیلان هم رخ داد. حالا برخی گزارش‌های مردمی حکایت از این دارد که برخی اتباع خارجی (عرب عراقی) در پی خرید منزل مسکونی در همدان هستند، البته که غیر از موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … باید به این توجه کرد که بازار مسکن در همدان هم نباید بیش از این متلاطم شود.

بعید است خبر درست باشد

در همین راستا؛ حسین افشاری فرماندار همدان با بیان اینکه تا به حال از سوی مراجع مختلف در مورد این موضوع چیزی نشنیده است، اظهار کرد: خیلی بعید است این خبر درست باشد. گزارشی دال بر این موضوع در شهرستان همدان نداریم.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه برای خریداری ملک از سوی اتباع خارجی دستوراالعمل و راه‌های قانونی وجود دارد، اضافه کرد: به محض مشاهده شدن، اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.

افشاری درباره آسیب‌شناسی این اتفاق که ممکن است از جنبه‌های مختلف اجتماعی قابل بحث باشد عنوان کرد: به دلیل جدیدبودن موضوع پیش‌داوری اولیه را ندارم و طبیعتاً نیاز به تمهیداتی دارد و حداقل غیر متعارف است.

حتما بخوانید:  امام زمان (عج) در هنگام نزول بلایا کجاست؟

برای مقابله با این اتفاق اهرم قانونی داریم

مریم روانبخش رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات شورای شهر همدان هم در همین راستا با بیان اینکه تا به حال چیزی دال بر وجود این موضوع نشنیده‌ام، اضافه کرد: در همدان گزارشی دال بر این موضوع نشده است؛ من خود شخصاً این مسئله را پیگیری خواهم کرد و از اداره ثبت و شهرداری نیز سوال خواهم کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای شهر همدان با اشاره به این موضوع که برای جلوگیری از این اتفاق از طریق قانون عمل خواهیم کرد، افزود: افرادی که تبعه کشور ایران نیستند نمی‌توانند ملکی خریداری کنند و ما برای مقابله با این اتفاق اهرم قانونی داریم.

روانبخش در پاسخ به این پرسش که آیا این اتفاق از منظر امنیتی، جامعه‌شناختی و… آفتی به همراه ندارد، گفت: براساس مطالعات و پژوهش‌هایی که انجام می‌شود باید نظر داد که این اتفاق‌ها رخ می‌دهد یا خیر.فعلا نظری ندارم.

راهی برای جلوگیری نداریم

در همین راستا اما ابراهیم جمالی رئیس اتحادیه املاک همدان نیز در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه تا به حال چنین چیزی نبوده است و اطلاعاتی در این مورد به او داده نشده، عنوان کرد: هرگونه فعالیت در رابطه با اتباع خارجی زیر نظر اداره اماکن باید صورت پذیرد.

رئیس اتحادیه املاک همدان با اشاره به اینکه راهی برای جلوگیری نداریم، عنوان کرد: به لحاظ اطلاع‌رسانی ما به اعضا اعلام کرده‌ایم؛مطمئن باشید از سوی املاک چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی افزود: خیلی‌ از اتباع قانونی می‌توانند در ایران فعالیت داشته باشند؛ اما ورود اتباع غیر قانونی برای هر کشوری دردسرساز است و نمی‌توان آن را انکار کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *