علت حادثه در مجتمع غنی‌سازی نطنز مشخص شد علت حادثه در مجتمع غنی‌سازی نطنز مشخص شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / علت حادثه در مجتمع غنی‌سازی نطنز مشخص شد

علت حادثه در مجتمع غنی‌سازی نطنز مشخص شد

خبرگزاری فارس: کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (جمعه) اعلام کرد: بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاههای ذیربط ،علت وقوع حادثه در مجتمع هسته ای شهید احمدی روشن در نطنز را که بامداد پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه به وقوع پیوست به صورت دقیق مشخص کرده است.

وی با اشاره به حضور و فعالیت کارشناسان بخش‌های مختلف مسئول ارزیابی و رسیدگی به حادثه در سایت نطنز که از اولین ساعات وقوع این رخداد انجام شد خاطرنشان کرد: فرضیه های مختلف در مورد علت این رخداد با بررسی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده،علت اصلی حادثه مشخص شده است.

خسروی افزود: به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.وی در پایان با تاکید بر محدود بودن خسارت وارد شده به سوله در حال تکمیل در مجتمع هسته ای نطنز اضافه کرد: در محل وقوع حادثه هیچگونه مواد هسته‌ای وجود نداشته و موضوع نشت مواد رادیو اکتیو در وقوع این رخداد کاملا منتفی است.

 بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز پیش از این گفته بود که بامداد پنجشنبه به دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های در حال تکمیل در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد. به گفته وی این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ژست جالب این مجرم در فضای مجازی پربازدید شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *