فراخوان شرکت‌‌ها برای واردات واکسن کرونا فراخوان شرکت‌‌ها برای واردات واکسن کرونا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فراخوان شرکت‌‌ها برای واردات واکسن کرونا

فراخوان شرکت‌‌ها برای واردات واکسن کرونا

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌‌که واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی به شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و دارو امکان پذیر است، گفت: واکسن ایرانی کرونا از واکسن خارجی ارزان‌تر خواهد بود.

دکتر سیما سادات لاری در پاسخ به این سؤال که ایران از کدام کشورها از طریق بخش خصوصی اقدام به تامین واکسن خواهد کرد، اظهار داشت: واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی از هر کشوری که امکان واردات وجود داشته باشد، به شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و دارو امکان پذیر است. سازمان غذا و دارو نیز برای تمام شرکت‌های خصوصی فراخوان برای واردات واکسن داده است.

وی افزود: با توجه به کمبود واکسن کرونا در همه کشورها و رقابت بسیار زیاد در این زمینه، تأمین واکسن کرونا به صورت متمرکز توسط دولت پیگیری می‌شود. همچنین بر اساس دستور رئیس جمهور و وزیر بهداشت، تأمین ارز برای تأمین واکسن در اولویت قرار دارد.

فراخوان شرکت‌‌های خصوصی برای واردات واکسن کرونا

لاری با بیان این‌‌که به تازگی مجوز مصرف اضطراری واکسن کرونا ساخت روسیه نیز از طرف سازمان غذا و دارو کشورمان صادر شده است، اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های انجام شده، واکسیناسیون کرونا را به زودی و بر اساس اولویت‌ها آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتقال ارز برای صندوق کوواکس برای واردات ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا نیز انجام شده است.

وی درپاسخ به سؤالی مبنی بر قیمت واکسن کرونا تصریح کرد: قیمت واکسن کرونای داخلی بستگی به پلتفرم‌های مورد استفاده دارد، ولی در مجموع قیمت آن از واکسن خارجی ارزان‌تر خواهد بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  یک شایعه جذاب در مورد بیژن مرتضوی

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *