فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه رونمایی شد فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه رونمایی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه رونمایی شد

فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه رونمایی شد

خودروبانک: فراری ۸۱۲ سوپرفست یکی از ابرخودروهای خبرساز جهان طی دو سال اخیر بوده است و بسیاری منتظر مشاهده ویدیوهای تست و بررسی این خودرو هستند. با این حال فراری برای علاقمندان به سوپراسپرت‌های ایتالیایی یک غافلگیری را آماده کرده است. فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه نسخه‌ای قوی‌تر از سوپرفست محسوب می‌شود و بسیاری عقیده دارند آخرین مدل فراری با پیشرانه V12 خواهد بود.

پیشرانه ۶٫۲ لیتری V12 قلب تپنده فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه خواهد بود که از سال‌ها پیش در خانواده فراری مورد استفاده قرار گرفته است. نخستین محصولی که با این پیشرانه به بازار عرضه شد در سال ۲۰۰۲ به تولید رسید. داستان این موتور ۱۲ سیلندر خورجینی در نهایت با فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه به پایان خواهد رسید. خانواده موتورهای V12‌ فراری با کد F140‌ شناخته می‌شوند.

بسیاری از قطعات موتور ۱۲ سیلندر فراری از جمله سرسیلندرها و میل بادامک از نو طراحی شده‌اند و به لطف آن‌ها قدرت پیشرانه اکنون به ۸۱۸ اسب‌بخار افزایش یافته است که ۳۰ اسب‌بخار بیشتر از فراری ۸۱۲ سوپرفست است. موتور از نو کالیبره شده و اکنون راننده می‌تواند ۹۵۰۰ دور بر دقیقه را با این پیشرانه تجربه کند. عملکرد گیربکس نیز ۵ درصد بهبود یافته تا تاخیر در تعویض دنده‌ها کمتر از همیشه باشد.

از نظر عملکرد، فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه سریع‌تر از سوپرفست نیست چرا که شتاب صفر تا صد این خودرو همانند مدل قبلی ۲٫۸۵ ثانیه است. حداکثر سرعت این سوپر اسپرت ایتالیایی نیز ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. برخی تغییرات ظاهری در فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه اعمال شده‌اند تا ظاهر این خودرو نسبت به مدل سوپرفست متفاوت باشد، با این حال کابین دو خودرو کاملا به یکدیگر شباهت دارد. فراری هنوز در مورد قیمت این مدل اعلام نظر نکرده اما با توجه به اینکه آخرین فراری V12 را شاهد هستیم، باید منتظر اعلام قیمت فوق‌العاده گزافی برای فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه باشیم.

حتما بخوانید:  مسی در راه پاریس؛ شاه‌ماهی به تور PSG می‌افتد؟

فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه رونمایی شد

فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه رونمایی شد

فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه رونمایی شد

فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه رونمایی شد

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *