فرانسه: اروپا تصمیم به ماندن در برجام دارد فرانسه: اروپا تصمیم به ماندن در برجام دارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فرانسه: اروپا تصمیم به ماندن در برجام دارد

فرانسه: اروپا تصمیم به ماندن در برجام دارد

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تصمیم آمریکا برای تروریستی اعلام کردن نام سپاه پاسداران و اینکه چه توصیه‌هایی به شرکت‌های فرانسوی مایل به تجارت با ایران دارید، گفت: روابط اقتصادی با ایران بر پایه توافق هسته‌ای است که محدوده‌های فعالیت قانونی یا غیر قانونی را مشخص می‌کند و مطابق با مقررات اروپا است.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه فرانسه، وی ادامه داد: پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران که موجب تأسف ما شد، اروپا تا زمانی که ایران به تعهدات خود عمل کند، تصمیم به حفظ توافق دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه تصریح کرد: در همین راستا بود که فرانسه، آلمان و انگلیس سازوکار مالی اینستکس را ایجاد کردند که زمینه معاملات مالی را برای شرکت‌ها و بازرگانانی که مایل به برقراری روابط تجاری با ایران هستند، تسهیل می‌کند و در عین حال باید در چارچوب قوانین اروپا باشد.

وی همچنین با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه کشورمان گفت که سپاه پاسداران ایران و افراد و نهادهای وابسته به آن، هم اکنون نیز به دلیل حمایت از برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی از سال ۲۰۱۰ تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند. علاوه‌براین، افراد و نهادهای وابسته به سپاه به دلیل اقدامات تروریستی هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا هستند.

دولت آمریکا هفته گذشته باوجود هشدارهای متعدد درباره عواقب این کار، در اقدامی خصمانه نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.

بسیاری از کشورها از این اقدام آمریکا به شدت انتقاد و تاکید کردند که این کار تنها موجب افزایش تنش میان ایران و آمریکا خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  پایان شمارش آرای انتخابات اسراییل

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *