فساد ۳۰هزار تن پرتقال بخاطر تصمیم دولت؟ فساد ۳۰هزار تن پرتقال بخاطر تصمیم دولت؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فساد ۳۰هزار تن پرتقال بخاطر تصمیم دولت؟

فساد ۳۰هزار تن پرتقال بخاطر تصمیم دولت؟

تجارت‌نیوز: ۱۰۰ هزار تن پرتقال در انبار‌ها دپو شده است. به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان، بیش از ۳۰ درصد پرتقال‌هایی که در انبار‌ها دپو شده بود، خراب شده است. زیرا سیب و پرتقال تنظیم بازار با قیمت بالاتر عرضه شد و روی دست دولت ماند.

در آستانه عید نوروز، هزاران تن سیب و پرتقال را به اسم تنظیم بازار انبار شد اما این محموله با قیمت بالاتر از بازار عرضه شده و به همین دلیل فروش نرفت. هم زمان با این رخداد صادرات را هم ممنوع کردند و حالا دبیر اتحادیه فروشندگان میوه گفته است که اگر این میوه‌ها تا یک ماه بعد مصرف نشود، باید دور ریخته شوند!

فساد ۳۰هزار تن پرتقال بخاطر تصمیم دولت

مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران هم از فاسد شدن هزاران تن پرتقال و سیب خبر داده و گفته است: پرتقال و سیب دیگر مشتری ندارد و بهای هر کیلوگرم پرتقال به پنج تا هفت هزار تومان کاهش داشته است اما تاریخ مصرف پرتقال تا پایان فروردین بوده و کسانی که هنوز پرتقال در انبار خود دارند، اکثر بارشان فاسد شده است.

دولت به حرف بخش‌خصوصی گوش نداد

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: شب عید به دولت هشدار دادیم که میوه‌های تنظیم بازاری را کیلویی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان روانه میدان کنند، اما برخی‌ این هشدار را جدی نگرفتند و برای اینکه این میوه را با نرخ بالاتری بفروشند سیب و پرتقال را به بازار عرضه نکردند و حالا با گرم شدن هوا هزاران تن پرتقال فاسد شده است.

دارایی‌نژاد همچنین گفت: ۱۰۰ هزار تن پرتقال دپو شده که ۳۰ درصد این میوه دور ریز شده است. به طور کلی در ماه رمضان خرید پرتقال و سیب کمتر می‌شود و همین کاهش استقبال مردم باعث شد دلال‌ها متضرر شوند.

حتما بخوانید:  زیباکلام: مهران مدیری تبدیل به هیولا شده

او درباره قیمت روز انواع میوه هم گفت: در حال حاضر سیب کیلویی سه تا ۹ هزار تومان است. موز هندی به کیلویی ۲۱ هزار تومان رسیده است و موز اکوادوری ۲۵ هزار تومان قیمت دارد. هندوانه هم از کیلویی سه هزار و ۵۰۰ تومان تا چهار هزار تومان فروخته می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *