قابلیت چت صوتی را به توئیتر اضافه شد قابلیت چت صوتی را به توئیتر اضافه شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قابلیت چت صوتی را به توئیتر اضافه شد

قابلیت چت صوتی را به توئیتر اضافه شد

دیجیاتو: توییتر مدت‌ها است که روی توسعه چت روم صوتی Spaces کار می‌کند و حدود دو ماه قبل چنین قابلیتی را در دسترس کاربران iOS قرار داد. اینک برخی کاربران اندرویدی‌ها نیز می‌توانند از نسخه بتا قابلیت جدید توییتر که در رقابت با «Clubhouse» توسعه یافته استفاده کنند.

قابلیت چت صوتی را به توئیتر اضافه شد

در نسخه آزمایشی همه قابلیت‌های فضای چت روم صوتی در دسترس کاربران قرار ندارد. برای مثال در حال حاضر تنها تعداد محدودی از کاربران iOS می‌توانند چت روم‌های اختصاصی در فضای Spaces ایجاد کرده و به چت های صوتی گوش بدهند. کاربران اندروید اما فعلا تنها می‌توانند به روم‌‌هایی بپیوندند که از قبل ایجاد شده است.

اما توییتر اعلام کرده پس از بررسی فیدبک‌ها و پایان یافتن مدت زمان تست این قابلیت، امکان ایجاد چت روم اختصاصی و سایر امکانات را در دسترس همه کاربران قرار می‌دهد. توییتر برای بررسی نسخه آزمایشی قابلیت Spaces،‌ خانم‌ها و برخی گروه‌های خاص را در الویت قرار داده تا بتوانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

قابلیت چت صوتی را به توئیتر اضافه شد

هنوز زمان انتشار نسخه عمومی چت روم صوتی Spaces از سوی توییتر مشخص نشده است. کاربران در فضای چت روم صوتی می‌توانند با یکدیگر صحبت کرده و به مکالمات اتاق‌های گفتگو نیز گوش بدهند.

طی چند ماه گذشته توییتر توجه ویژه‌ای به فضای چت روم صوتی نشان داده است. سال گذشته نیز امکان ضبط و ارسال پیام‌های صوتی به مدت ۱۴۰ ثانیه را به صورت محدود در دسترس برخی کاربران خود قرار داد که انتقادهایی روبرو شد. برخی کاربران این انتقاد را به توییتر وارد کرده بودند که پیام‌های صوتی پشتوانه متنی و نوشتاری ندارد و به همین دلیل کاربران با مشکلات شنوایی نمی‌توانند از این امکان استفاده کنند.

حتما بخوانید:  قوه قضائیه: مسئولانی که فرزند خارج‌نشین دارند استعفا بدهند

اواخر بهمن ماه نیز در گزارش منتشر شده از سوی «نیویورک تایمز» گفته شده بود که فیسبوک نیز روی کپی برداری از ایده استارتاپ Clubhouse کار می‌کند، اما ظاهرا کار در مراحل اولیه خود پیش می‌رود و مشخص نیست چه زمانی به بازار عرضه شود. استارتاپ Clubhouse یک شبکه اجتماعی صرفا صوتی است که کار خود را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرده است.

به نظر می‌رسد حوزه پادکست‌ها و شبکه‌های اجتماعی صوتی مورد توجه بسیاری قرار گرفته و شرکت‌های مختلف در تلاش هستند در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *