قرنطینه کامل نیوزیلند بعد از کشف یک مورد کرونا قرنطینه کامل نیوزیلند بعد از کشف یک مورد کرونا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قرنطینه کامل نیوزیلند بعد از کشف یک مورد کرونا

قرنطینه کامل نیوزیلند بعد از کشف یک مورد کرونا

عصر ایران:  “جسیندا آردرن” نخست وزیر نیوزیلند در یک نشست خبری با اعلام ۳ روز قرنطینه سراسری در کل کشور در شهر “اوکلند” که محل کشف بیمار کرونایی است، یک هفته قرنطینه کامل اعلام کرد.

مورد کشف شده کرونا مثبت نخستین مورد داخلی کرونا در نیوزیلند در ۶ ماه گذشته محسوب می شود. او مردی ۵۸ ساله و ساکن شهر “اوکلند” است که هیچ رابطه ای با خارج از کشور نداشته است و هنوز دلیل ابتلای او و سویه ویروسی که به آن آلوده شده، در دست بررسی است.

قرنطینه یک کشور بعد از کشف یک مورد کرونا

نخست وزیر نیوزیلند در نشست خبری گفت مقامات نیوزیلند سویه جدید کشف شده را سویه دلتا فرض کرده و بر این مبنا تصمیم به اعلام قرنطینه سراسری ۳ روزه در کل کشور و یک هفته ای در شهر “اوکلند” گرفته اند. سویه دلتا از قدرت سرایت پذیری فوق العاده بالایی برخوردار است و هم اینک سویه غالب در همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان است.

“اشلی بلومفیلد” وزیر بهداشت نیوزیلند نیز اعلام کرد که فرد مبتلا به مناطق دیگر کشور سفر کرده بود اما هیچ ارتباط مشخصی با خارج از کشور نداشته است. او گفت که فرد مبتلا در شهر اوکلند (بزرگترین شهر نیوزیلند) ساکن بوده و به شبه جزیره “کوروماندل” (در شمال نیوزیلند) هم سفر کرده است و به همین خاطر این دو شهر به مدت یک هفته قرنطینه سراسری خواهند بود.

نیوزیلند نخستین و یکی از معدود کشورهای دنیاست که سال گذشته با به صفر رساندن موارد ابتلا و بستری کرونا، عبور از بحران کرونا را جشن گرفت.

حتما بخوانید:  منبع آگاه: بدون لغو تحریم‌ها از مذاکره خبری نیست

این کشور ۵ میلیون نفری که در دورافتاده ترین قسمت جنوب اقیانوس آرام و در ۲ هزار کیلومتری قاره اقیانوسیه (استرالیا) واقع شده، یکی از بهترین عملکردها را در مهار ویروس کرونا داشته است که یکی از دلایل این موفقیت سخت گیری در اجرای کامل قرنطینه سراسری بوده است.

نیوزیلندی ها در قرنطینه سراسری ۳ روزه که سطح ۴ اعلام شده تنها مجاز به خروج از خانه برای خرید مصارف ضروری، درمان و یا ورزش هستند و طی این مدت همه ادارات دولتی و خصوصی و مراکز تفریحی بسته خواهد بود.

در کشور ۵ میلیون نفری نیوزیلند تاکنون ۳ هزار مورد ابتلا و تنها ۲۶ مورد مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *