قطع دسترسی دانشگاه‌های ایران به مراکز علمی دنیا قطع دسترسی دانشگاه‌های ایران به مراکز علمی دنیا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قطع دسترسی دانشگاه‌های ایران به مراکز علمی دنیا

قطع دسترسی دانشگاه‌های ایران به مراکز علمی دنیا

دویچه وله: عبدالساده نیسی، مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم روز شنبه ۲۵ دی (۱۵ ژانویه) از قطع دسترسی برخی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی دنیا به علت بدهی دانشگاه‌ها خبر داد.

قطع دسترسی برخی دانشگاه‌های ایران به پایگاه‌های علمی دنیا

به گفته نیسی قرار بوده است از سال ۲۰۲۰ دسترسی به پایگاه‌ها و داده‌های علمی آزاد باشد و دولت‌ها به جای دانشگاه‌ها خود اعتبارات لازم را پرداخت کنند. 

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم در ادامه تاکید کرد طبق قانون، قراردادها بین پایگاه‌های علمی و دانشگاه به دلار منعقد می‌شود و از آنجا که بودجه دانشگاه‌ها در ایران به ریال پرداخت می‌شود، دانشگاه‌ها بودجه‌های لازم را نمی‌توانند تأمین کنند.

به گفته او، از طرفی دیگر نوسانات دلار سبب شده که بدهی‌های دانشگاه‌ها به تعویق بیفتد.

این مقام مسئول وزارت علوم گفته است بدهی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی از دولت نهم و با شروع نوسانات ارز آغاز شده و در حال حاضر هم این بدهی‌ها انباشته شده‌اند.  

فرهاد دانشجو، سرپرست دانشگاه تربیت مدرس هم پیش از این اعلام کرده بود دانشگاه تربیت مدرس از سال ۹۴ تاکنون حق ارتباط با منابع اطلاعات علمی را پرداخت نکرده و در نتیجه با بدهی بیش از یک میلیون یورویی مواجه شده‌ است. او هشدار داد که اگر بدهی‌ پرداخت نشود، دسترسی به منابع اطلاعات علمی قطع خواهد شد. 

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  شایان مصلح ۳ روز در بازداشت بود

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *