قیمت تخم‌مرغ ۶برابر خواهد شد؟ قیمت تخم‌مرغ ۶برابر خواهد شد؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قیمت تخم‌مرغ ۶برابر خواهد شد؟

قیمت تخم‌مرغ ۶برابر خواهد شد؟

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در واکنش به گرانی غیرقانونی تخم مرغ گفت: برای جلوگیری از ایجاد شک و شبهه و اثر روانی منفی در بازار لازم است که دولت به طور رسمی تکلیف مرغداران را مشخص و حذف یارانه ۴۲۰۰ از اول دی را تکذیب کند.

قیمت تخم‌مرغ ۶ برابر خواهد شد؟

در حالی که هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی حذف نشده، درپی اعلام اخبار غیررسمی تشکل‌های حوزه مرغ و دام در این باره، قیمت تخم مرغ طی دو سه روز اخیر به صورت غیرقانونی افزایش یافته است.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره دلایل این اقدام غیرقانونی اظهار داشت: قیمت تخم مرغ به طور رسمی تغییری نکرده است اما با توجه به اینکه مدتی مسئولان تشکل ها و مجلسی ها می‌گویند که از اول دی نهاده ای به مرغداران داده نمی شود و قیمت ها آزاد می شود و از طرفی دولت نیز به طور رسمی و قطعی اعلامی نمی‌کند که قرار است، قیمت نهاده ها دامی از دی ماه حذف شود یا خیر، بر این صنعت تاثیر گذاشته است.

وی افزود: مرغداران نیزمطمئن هستند که ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی حذف می شود و نهاده یارانه ای داده نمی شود و قیمت تخم مرغ بالا می رود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: با برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی، قیمت این محصولات تقریبا ۶ برابر می شود و به شدت بر روی قیمت تمام شده تخم مرغ تاثیر می‌گذارد.

حتما بخوانید:  نماینده اصفهان: باید مراکز «همسریابی» زیاد شود

دولت اعلام کند که نهاده می دهد، قیمت ها به ۵ روز قبل بر می گردد

وی تصریح کرد: دولت یا وزارت جهاد کشاورزی بالاخره باید تکلیف مرغدارها را مشخص کند که در دی ماه می خواهد نهاده های دامی به مرغدار دهد یا خیر؛ در صورتی که دولت فقط بگوید که نهاده های دامی را به مرغداران می دهد قیمت تخم مرغ نیز به نرخ ۵ روز قبل خود برمی گردد.

نبی پور در واکنش به اینکه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اخیرا خبر از ارائه نهاده دامی به عشایر داده است اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار باید به طور رسمی به مرغداران اعلام کند که نهاده های دامی فعلا پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: مرغداران ما اکنون به دنبال تامین نهاده های دامی هستند اما حتی با قیمت محاسبه شده با ارز نمیایی نیز در بازار مشاهده نمی شود و نهاده ها در بازار احتکار شده و برای خرید در دسترس نیست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: برای جلوگیری از ایجاد شک و شبهه و اثر روانی منفی در بازار لازم است که دولت به طور رسمی تکلیف مرغداران را تعیین کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی از مرغداران هر کیلو تخم مرغ را به قیمت تعیین شده ۱۸۳۰۰ تومان و برخی بالاتر می فروشند در بازار نیز به قیمت های متفاوتی به دست مردم می رسد.

نبی پور اظهار داشت: اکنون در صورتی مرغداران نهاده ها را به هر قیمت که شده در بازار آزاد تهیه کنند و در آینده دولت اعلام کند که نهاده یارانه ای دی ماه اختصاص نمی یابد، تکلیف هزینه ای که توسط مرغدار شده چه می شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *