قیمت گوشت به ۱۱۰ هزار تومان رسید قیمت گوشت به ۱۱۰ هزار تومان رسید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قیمت گوشت به ۱۱۰ هزار تومان رسید

قیمت گوشت به ۱۱۰ هزار تومان رسید

خبرگزاری ایلنا: علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درخصوص واردات دام زنده از رومانی و گمانه‌زنی‌ها برای این واردات اظهار کرد: واردات دام از رومانی هنوز عملیاتی نشده اما اگراین کار صورت بگیرد تاثیر خوبی بر بازار خواهد گذاشت و ما هم امیدواریم این اقدام هرچه سریعتر انجام شود.

وی با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل سازمان پشتیبانی از امور دام خاطرنشان کرد: طبق گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی «روزانه ۵۰ هزار رأس گوسفند زنده از رومانی وارد خواهد شد که این واردات گوشت را ارزان خواهد کرد. عرضه فراوان گوشت ۴۰ هزار تومانی در بازار قیمت این محصول را کاهش خواهد داد و بازار را تعدیل خواهد کرد». ما هم امیدواریم این اتفاق بیفتد و منتظر این واردات به کشور هستیم.

ملکی گفت: آلایش این واردات به مزایده گذاشته شده و کشتارگاه‌های این دام در استان پیش‌بینی شده است اما طبق گفته مسئولان به زودی واردات انجام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر موضوع واردات، گوسفند زنده است و دام سنگین در اولویت واردات نیست.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش قیمت گوشت و عبور آن از ۱۰۰ هزار تومان تصریح کرد: آنچه در بازار داخلی شاهد آن هستیم افزایش قیمت گوشت است که شقه گوسفندی بدون دنبه از ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. گوشتی که خرده‌فروشی‌ها می‌خرند هم حدود ۸۹ تا ۹۰ هزار تومان است که با ۱۰ درصد سود به این مبلغ می‌رسد.

وی در رابطه با قاچاق دام اذعان داشت: تمام دام موجود در کشور قاچاق نشده و هنوز هم دام پرواری و مولد در کشور وجود دارد، دام پروراری به بازار می‌آید اما میزان آن در کشور به شدت کاهش یافته است. موجودی دام فعلی کفاف بازار را نمی‌دهد و فروشنده به خاطر کمبود دام اعمال نرخ می‌کند و قیمت را افزایش می‌دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  call of duty نسخه موبایل، ایرانی‌ها را تحریم کرد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *