لابی سران با روحانی: پیش‌شرط را بردار و مذاکره کن لابی سران با روحانی: پیش‌شرط را بردار و مذاکره کن | آوتاف
خانه / اخبار داغ / لابی سران با روحانی: پیش‌شرط را بردار و مذاکره کن

لابی سران با روحانی: پیش‌شرط را بردار و مذاکره کن

برترین‌ها: نخستین ملاقات حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دیدار با امانوئل مکرون و آبه شینزو، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر ژاپن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در حالی روز گذشته به ملاقات‌های مهم سازمان ملل تبدیل شد که محور این ملاقاتها بر نقطه کانونی جهتگیری اروپا در رابطه با توافق هسته‌ای و موضع گیری پیرامون رویدادهای اخیر منطقه خاورمیانه قرار داشت.

ییی

رئیس جمهوری ایران در یکی از مهمترین برنامه‌های خود با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیدار و گفت و گو کرد. تقویت همکاری، حفظ برجام و راه‌های کاهش تنش‌های منطقه از جمله موضوعات مورد گفت وگوی روحانی و مرکل بود. صدر اعظم آلمان پس از این دیدار گفت:«من با روحانی درباره چگونگی دستیابی به حداکثر میزان ثبات ممکن در خاورمیانه صحبت کردم».

ییی

همچنین روحانی در دیدار مکرون؛ رئیس جمهور فرانسه بر وظایف و مسئولیت سایر طرف‌های برجام تأکید کرد و بیانیه مشترک کشورهای فرانسه، بریتانیا و آلمان در مورد حملات به عربستان را «اتهام‌زنی بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران» توصیف کرد. راه‌های نجات برجام، روابط دوجانبه و ایده رئیس ‌جمهوری ایران در مورد منطقه مبنی بر طرح موسوم به ابتکار صلح هرمز از دیگر محورهای گفت وگوی رؤسای جمهوری ایران و فرانسه بود. 

ییی

بوریس جانسون که طبق برنامه قرار بود با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دیدار کند، به طور اتفاقی با حضور برنامه ریزی نشده امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مواجه شد و دقایقی به صورت سه جانبه با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

این دومین باری است که مکرون در نیویورک به دیدار رئیس جمهوری ایران آمد. مکرون در این دیدار سه جانبه گفت باید برای کاهش تنش ها از فرصت حضور در نیویورک استفاده کرد. رئیس جمهوری فرانسه که در ماه های اخیر تلاش‌های میانجیگرانه‌ای برای حفظ برجام و کاهش تنش میان ایران و آمریکا برداشته است، شامگاه دوشنبه نیز با روحانی به مدت یکساعت و ۴۵ دقیقه دیدار کرد.

حتما بخوانید:  تصویر نازنین زاغری در صفحه اول روزنامه اصولگرا

مکرون پیش از رفتن به هتل محل استقرار روحانی، با دونالد ترامپ، دیدار کرده بود.

ویدئویی از دیدار همزمان روحانی با مکرون و جانسون را ببینید:

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *