ماجرای خرید تضمینی ملخ، کیلویی ۸ هزار تومان! ماجرای خرید تضمینی ملخ، کیلویی ۸ هزار تومان! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماجرای خرید تضمینی ملخ، کیلویی ۸ هزار تومان!

ماجرای خرید تضمینی ملخ، کیلویی ۸ هزار تومان!

برترین‌ها: لشگر ملخ‌های پرنده با پرواز از شبه جزیره عربستان به جنوب ایران و به استان هرمزگان رسیدند. حالا مسئولان برای جلوگیری از ورود ملخ‌ها به مزارع و باغات کشاورزان و خسارت احتمالی، پیشنهاد خرید تضمینی «ملخ» از روستائیان را داده‌اند!

ماجرای پیشنهاد خرید تضمینی «ملخ»

فرماندار بندرعباس پیشنهاد خرید تضمینی «ملخ» را مطرح کرده که با مخالفت سازمان حفظ نباتات کشور رو به رو شد.

عزیز الله کناری: 

* حسب دستور استاندار محترم و برابر هماهنگی انجام شده با مدیر کل جهاد کشاورزی استان هر فرد روستایی می‌تواند به ازای تحویل هر کیلو گرم ملخ زنده مبلغ ٨ هزار تومان از دهیار روستای مربوطه دریافت کند و دهیاران نیز ملخهای خریداری شده را پس از جمع آوری در پایان هر روز به بخشداران تحویل نمایند و به ازای هر کیلوگرم ٩ هزار تومان دریافت کنند.

* بخشداران مسئول مبارزه با ملخ در بخش مربوطه هستند. دهیاران باید در این زمینه اطلاع رسانی گسترده ای در سطح منطقه خود انجام دهند.

* شوراهای بخش به عنوان نیروهای تشویق کننده مردم در زمینه مبارزه با ملخ در خط مقدم قرار بگیرند.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در واکنش به اعلام خرید تضمینی ملخ در جنوب کشور اظهار کرد: این امر نظر شخصی یا سازمانی فرماندار بندرعباس است و سازمان حفظ نباتات با این موضوع موافق نیست و به هیچ وجه آن را تایید نمی‌کند.

رضا میر: 

* در صورتی که ایشان یا این سازمان می خواهند خرید ملخ انجام دهند خودشان می‌دانند اما ما مسئولیت مبارزه با آفات را به صورت شیمیایی برعهده داریم و این اقدام را منطقی و مناسب نمی‌دانیم.

حتما بخوانید:  علی کریمی: تیم اول آسیا نباید قهرمان شود؟!

* این امکان دارد مردم ملخ‌های آلوده به سم را در اختیار فرمانداری قرار دهند و آن را بفروشند که این امر ممکن است مشکلات بعدی ایجاد کند.

 سازمان حفظ نباتات کشور اعتراض خود را به جهاد کشاورزی و حفظ نباتات استان اعلام کرد و آنها نیز اینطور جواب دادند که این امر تنها نظر شخصی یا سازمانی فرماندار بندرعباس است و از نظر ما نیز مورد تایید نیست.

یکی از برنامه‌های شبکه یک سیما هم با نگاه طنز به موضوع خرید تضمینی ملخ زنده پرداخته که مشاهده می کنید:

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *