ماس در تهران: نمی‌توانیم معجزه کنیم ماس در تهران: نمی‌توانیم معجزه کنیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ماس در تهران: نمی‌توانیم معجزه کنیم

ماس در تهران: نمی‌توانیم معجزه کنیم

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه آلمان گفت: برای انجام تعهدات برجامی‌مان تلاش می‌کنیم، اما نمی‌توانیم معجزه کنیم.

ماس در تهران: می‌توانیم معجزه کنیم

هایکو ماس، در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف:

* در منطقه خاورمیانه شرایط حساس و جدی است و افزایش تنش و خارج شدن آن از کنترل به نفع هیچ کس نیست.

* امروز صحبت‌های فشرده‌ای در مورد برجام داشتیم . تلاش می‌کنیم به تعهدات خود در برجام عمل کنیم البته معجزه هم نمی‌توانیم بکنیم.

* دوستی نزدیکی بین آلمان و اسرائیل وجود دارد و حق موجودیت جزو اصول آلمان است و این موضوع قابل بحث نیست و اکنون هم که در تهران حضور داریم این تغییری در روابط ما نیست.

* آلمان همچنان از برجام حمایت می کند و اعتقاد داریم رسیدن به این توافق کار صحیح و درستی بود و آن را به رسمیت می‌شناسیم که ایران خواهان دریافت حقوق خود در چارچوب برجام است تا بتواند از منافع آن استفاده کند.

* خروج آمریکا از برجام موجب شد تا منافع اقتصادی پیش بینی شده ایران محقق نشود . ما تلاش می کنیم تا امکان تجارت و رشد اقتصادی را برای ایران فراهم کنیم.

* در این زمینه اینستکس راه اندازی شده که از طریق آن سعی می‌کنیم تبادلات مالی امکان پذیر باشد و شرکت ‌های اروپایی بتوانند فعالیت کنند و ایران هم بتواند از منافع برجام استفاده کند.

* در سفرم به منطقه دریافتیم هیچ کسی خواهان افزایش تنش نیست.

* در تلاش هستیم اینستکس را (با مشارکت کشورهای بیش‌تر ) اجرایی کنیم.

* ما انتظارات خود درباره برجام را در این دیدار مطرح کردیم و درباره کارهایی که انجام دادیم و می‌خواهیم انجام دهیم و قرار است در هفته‌های آینده اجرایی شوند صحبت کردیم.

حتما بخوانید:  حزئیات خودکشی دانشجوی دانشگاه فردوسی

* حفظ‌برجام در صورتی امکان پذیر است که تمام طرف‌ها به تعهدات‌شان پایبند باشند. آلمان و اتحادیه اروپا سعی می‌کنند عدم حضور آمریکا در برجام را جبران کنند و باعث حفظ برجام شوند ولی ما این مساله که چون یک طرف تعهداتش را کاهش داده است طرف دیگر هم تعهداتش را کاهش دهد نمی‌پذیریم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *