مبارزه با کرونا در ایران شبانه شد! مبارزه با کرونا در ایران شبانه شد! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مبارزه با کرونا در ایران شبانه شد!

مبارزه با کرونا در ایران شبانه شد!

خبرگزاری ایسنا: در حالی که‌ مترو و بی‌آر‌تی و محیط‌های کاری، مرکز اصلی شیوع کرونا هستند، ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت‌های کرونایی را به ساعت ۱۸ به بعد موکول کرده، به این صورت که تمام مشاغل غیر ضروری، از سینما تا کافه و رستوران از ساعت ۱۸به بعد تعطیل خواهد بود از ۲۰آبان تا ۲۰آذر. اما مشاغل ضروری برقرار خواهند بود.

رییس جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در این رابطه گفت: یک محدودیت مهم مصوب در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مربوط به فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری مانند داروخانه‌ها و مواد غذایی بود. به مدت یک ماه پایان کار این مشاغل باید در تهران و مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت ساعت ۱۸ باشد.

ساعت کار جدید مشاغل غیرضروری اعلام شد

روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:

* مردم نزدیک ۹ ماه است که با بیماری و ویروس کرونا روبرو بودند و با مشکلات فراوانی مواجه شدند به خصوص در موج سوم که همه گیری بیشتر و ابتلا شدیدتر بود؛ در همه دنیا این چنین شرایطی را داشتیم.

* موضوع کرونا فقط موضوع سلامت نیست، مهمترین مساله، سلامت مردم است اما معیشت مردم و فرهنگ جامعه و همه اینها تحت تاثیر هستند و ما باید یک مراعات زنجیره‌وار را انجام دهیم. یعنی مراعات یکی از پروتکل‌ها ما را به مقصد نمی‌رساند.

* ماسک زدن بسیار حائز اهمیت است و پروتکل‌ مهمی است اما در عین حال تنها اکتفا به ماسک نمی‌تواند ما را به نتیجه نهایی برساند، بلکه ما نیاز داریم به اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی را هم مورد مراعات قرار دهیم.

حتما بخوانید:  جدال پرچمداران اروگوئه در افتتاحیه خبرساز شد

* بر اساس حقوق شهروندی مردم در انتخاب محل سکونت به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت آزاد هستند و بر اساس حقوق شهروندی حضور در جامعه و اجتماعات برای مردم آزاد است ولی این حق یک قیدی دارد و آن قید این است که این حقوق به سلامت مردم و جامعه لطمه نزند.

* محدودیت مهمی که امروز تصویب شد، مربوط به فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری و بخش اول مانند مواد غذایی و داروخانه‌ها است. در مشاغل دوم، سوم و چهارم از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر، این مشاغل باید فعالیت‌شان ۶ بعد از ظهر برای تهران، مراکز استان‌ها، شهرهای پرخطر و سایر مناطق به پایان برسد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *