مجلس آمریکا «نسل‌کشی» ارامنه را تائید کرد مجلس آمریکا «نسل‌کشی» ارامنه را تائید کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مجلس آمریکا «نسل‌کشی» ارامنه را تائید کرد

مجلس آمریکا «نسل‌کشی» ارامنه را تائید کرد

خبرگزاری فارس: مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه در رای‌گیری قتل عام ارامنه از سوی دولت عثمانی در سال ۱۹۱۵ را به رسمیت شناخت.

در رای گیری انجام شده در مجلس نمایندگان آمریکا ۴۰۵ نماینده به این قطعنامه رای مثبت و تنها ۱۱ نماینده به آن رای منفی دادند.

تصویب دو قطعنامه علیه ترکیه‌ در مجلس آمریکا

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به تصویب این قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این تصمیم،‌ اقدامی شرم آور بوده و از دیدگاه ترکیه باطل است.

از سوی دیگر مجلس نمایندگان آمریکا همچنین با اکثریت آرا به قانونی رای داد که طی آن با اعمال تحریم‌ علیه ترکیه به دلیل حمله به شمال سوریه موافقت کرد.

در این رای گیری ۴۰۶ نماینده به اعمال تحریم علیه ترکیه رای موافق داده و ۱۶ نماینده دیگر با آن مخالفت کردند.

آمریکا و ترکیه به مدت چندین دهه در زمینه به رسمیت شناختن راندن و کشتار ارامنه در جریان جنگ جهانی اول به عنوان نسل کشی دارای اختلاف بودند. ترکیه می‌گوید که آنچه در سال ۱۹۱۵ رخ داد، نسل‌کشی نبوده است.آنکارا تاکید دارد که آنان در درگیری های جنگ جهانی اول کشته شده‌اند.

با این حال ارمنستان می‌گوید که اقدامات امپراطوری عثمانی در آن زمان باعث مرگ ۱.۵ میلیون نفر شده است. به گفته ارامنه، این افراد بین سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ قربانی کشتارهای برنامه‌ریزی‌شده، کوچ اجباری و گرسنگی شده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  محمود صادقی: امروز، ترکمنچای دیگری در راه است

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *