محمد خاتمی: مردم را ناامید نکنید محمد خاتمی: مردم را ناامید نکنید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / محمد خاتمی: مردم را ناامید نکنید

محمد خاتمی: مردم را ناامید نکنید

پایگاه خبری امید نامه: طی روزهای اخیر رئیس و جمعی از اعضای فراکسیون امید با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی  (رئیس دولت اصلاحات) دیدار کردند.

محمد خاتمی: مردم را ناامید نکنید

بخشی از حرف‌های سید محمد خاتمی در این دیدار:

نباید درباره دلایل وضعیت فعلی کشور به دنبال مقصر بگردیم بلکه باید علل افزایش بی اعتمادی مردم به مسئولان را به صورت دقیق ریشه یابی کرد.

بخش مهمی از مشکلات فعلی مرتبط با عوامل بیرونی است اما تصمیاتی که گرفته می شود می تواند عامل تشدید کننده وضعیت فعلی کشور باشد.

عیار اصلاح طلبی را نباید با تشکلها و اشخاص سنجید .یادمان نرفته است که در مقطعی اصلاح طلبی را به عنوان جریان ضد انقلاب و ضد دین که باید از صحنه خارج شود معرفی می کردند ولی در دهه ۹۰ همان جریانی که به دنبال حذف گفتمان اصلاح طلبی بود واقعیت این گفتمان را پذیرفته است.

اصلاح طلبی در داخل نظام البته با رویکرد انتقادی تعریف می شود .ما در مقابل براندازان ایستاده ایم و تاکید داریم که باید در داخل کشور اصلاحات صورت بگیرد.

اگر نحوه اداره کشور بگونه ای باشد که مردم ناامید شوند و فکر کنند هیچ کور سوی امیدی وجود ندارد بسیار خطرناک است باید سعی کنیم به این مرحله نرسیم.

نظام اسلامی باید اصلاح پذیر و انعطاف پذیر باشد.اگر نظام اصلاح پدذیر نباشد برخی امور دیگر بر کشور تحمیل می شود که برای نظام خوشایند نخواهد بود.اصلاح طلبان خواستار انقلاب دیگر نیستند و در مقابل دشمن خارجی می ایستند.

تلاشی وجود دارد که اثبات کند برجام یک خیانت بزرگ در تاریخ ایران بوده است در حالیکه برجام حقیقتا کار بزگی بوده است .همین که ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل در شورای امنیت خارج شد خود دستاورد مهمی است.

حتما بخوانید:  استوریِ مهدی تاج درباره شکایت النصر

ضمن احترام به نظرات موافقین و مخالفین لایحه پالرمو و FATF ،ولی باید مراقب باشیم اجماع جهانی علیه ما صورت نگیرد.مجلسی که FATF را با همه مشکلات و جو سازی ها تصویب کرد باید این دستاورد را حفظ کند.اروپایی ها مطمئنا به دنبال منافع خودشان هستد اما بقای برجام را برای حیثیت خود حیاتی می دانند و باید از این فرصت استفاده کرد.

کسانیکه به دنبال تضعیف گفتمان اصلاح طلبی هستند مطمئن باشند با این کار خود براندازان را تقویت می کنند.جریانی می خواهد اثبات کند که تمام مشکلات کشور بر عهده اصلاح طلبان و دولت است .این جریان علاقه مند مردم نیست بلکه از دولت بدش می آید و می خواهد مجددا به قدرت بازگردد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *