مردم از دست جراحان زنان و دندانپزشکان شاکی‌اند مردم از دست جراحان زنان و دندانپزشکان شاکی‌اند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مردم از دست جراحان زنان و دندانپزشکان شاکی‌اند

مردم از دست جراحان زنان و دندانپزشکان شاکی‌اند

خبرگزاری صدا و سیما: مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران بیشترین شکایات ارجاعی از پزشکان به ترتیب از جراحان زنان، دندانپزشکان و … اعلام کرد.

دکتر مسعود قادی پاشا درباره پرونده‌های قصور پزشکی که در کمیسیون‌های پزشکی قانونی بررسی می‌شود، گفت: پارسال ۴ هزار و ۸۸۵ پرونده شکایت از پزشکان به کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شد که از این تعداد ۵۵ درصد پزشکان تبرئه شدند و کوتاهی ۴۵ درصد آن‌ها در امر درمان اثبات شد که البته آمار کشوری هم با این آمار نزدیک است.

جراحان زنان و دندانپزشکان در صدر شکایات مردمی

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران بیشترین شکایات ارجاعی از پزشکان را به این اداره کل به ترتیب از جراحان زنان و زایمان، دندانپزشکان، جراحان پلاستیک، متخصصان پوست، جراحان عمومی و ارتوپدی‌ها اعلام کرد.

وی افزود: من از پزشکان تقاضا می‌کنم برای پیشگیری از شکایات باید رضایت آگاهانه از بیماران خود را که در قانون مجازات اسلامی هم آمده است پیش از هرگونه اقدام درمانی و جراحی کسب کنند و مبنای کار آن‌ها باید براساس شرع، براساس رضایت بیمار یا اولیاء او و براساس موازین علمی و فنی باشد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: اگر ماده ۱۵۸ قانون مجازات اسلامی رعایت شود از قصور پزشکی پیشگیری خواهد شد و باید پزشک معالج قبل از هر اقدام درمانی یا جراحی وقتی را به بیمارش اختصاص دهد تا بیمار در خصوص این اقدام درمانی آگاهی کسب کند، زیرا برخی بیماران انتظاراتی از جراحی خود دارند که وقتی انتظاراتشان برآورده نشود به شکایت روی می‌آورند.

قادی پاشا افزود: توصیه جدی من به متخصصان و جراحان پلاستیک و پوست و مو این است که باید انتظارات بیمارانشان را قبل از جراحی مدنظر قرار دهند و ما اکثر پرونده هایمان درباره این دو تخصص و در خصوص بحث زیبایست و میزان کوتاهی متخصصان این دو رشته در امر درمان از ۴۵ درصد بالاتر است که این کوتاهی در متخصصان پوست و مو ۸۰ درصد و در جراحی پلاستیک حدود ۵۹ درصد به اثبات رسیده است.

حتما بخوانید:  ۲۳ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند

وی درباره نحوه ورود پزشکی قانونی به تصادفات ساختگی گفت: پارسال حدود ۱۸۵ پرونده تصادف ساختگی را کارشناسان ما در پزشکی قانونی تشخیص دادند و به مراجع قضایی ارسال کردند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: به طور قطع دادسرا و دادگاه با این نوع جرایم برخورد محکم می‌کند و بیشتر افرادی که به خودشان آسیب می‌رسانند و تصادف ساختگی ایجاد می‌کنند جوان هستند و باید مراقب باشند فریب یک سری شبکه‌ها را نخورند.

قادی پاشا گفت: همکاران ما به طور قطع با توجه به شکل و نحوه و محل آسیب متوجه تصادفات ساختگی می‌شوند و ما چند وقت پیش در این خصوص به چندین شبکه که کار باندی می‌کردند برخورد و افرادی را بازداشت کردیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا در پرونده‌های پزشکی قانونی با افراد جاعل مواجه بوده اید؟ افزود: پارسال دو باند جعل پرونده داشتیم که با کارشناسی مشخص شد پرونده‌ها جعل شده است و این افراد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا به وجود ارتباط میان این جاعلان با پزشکان مورد تأیید پزشکی قانونی و یا کارکنان پزشکی قانونی پی برده اید؟ گفت: در این خصوص تذکرات زیادی به همکارانمان داده ایم که فریب این افراد را نخورند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *