مرعشی: حق نداریم از «نوبخت» انتقاد کنیم؟! مرعشی: حق نداریم از «نوبخت» انتقاد کنیم؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مرعشی: حق نداریم از «نوبخت» انتقاد کنیم؟!

مرعشی: حق نداریم از «نوبخت» انتقاد کنیم؟!

روزنامه ایران نوشت: بیانیه اخیر حزب کارگزاران سازندگی و در مقابل بیانیه حزب اعتدال و توسعه بازتاب‌های متفاوتی در رسانه‌ها داشته و بخصوص مخالفان دولت از آن استقبال کرده و آن را تعبیر به شکاف در میان حامیان دولت کرده‌اند.پ

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران اما چنین نظری ندارد و معتقد است که بیانیه این حزب انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه بوده و نه انتقاد از حزب اعتدال و توسعه.

مرعشی: حق نداریم از نوبخت انتقاد کنیم؟!

اهم سخنان مرعشی:

* بین دو حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه هیچ اختلافی وجود ندارد. ما منتقد کارکرد آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه شدیم. ظاهراً برخی دوستان در حزب اعتدال و توسعه کل حزب را معادل آقای نوبخت فرض می‎کنند که به نظر من حرف دقیقی نیست.

* بهتر است که آقای نوبخت از موضع رئیس سازمان برنامه و بودجه به انتقاداتی که وجود دارد، پاسخ دهد. بیانیه ما به معنی انتقاد حزب کارگزاران از تمام حزب اعتدال و توسعه نیست.

* کارگزاران از یک عضو حزب اعتدال و توسعه انتقاد کرده‎اند که نه به واسطه موضع حزبی آقای نوبخت بلکه به واسطه اقدامات ایشان در سازمان برنامه و بودجه بوده است. ما از سیاست‌های ایشان در سازمان برنامه و بودجه انتقاداتی داشته‎ایم.

* کارگزاران در مورد هیچ حزبی حرف انتقادی نزده است از جمله در مورد حزب اعتدال و توسعه.

* از مقامات عالی‌رتبه کشور که نمی‌توانیم انتقاد کنیم، از رئیس سازمان برنامه و بودجه هم نتوانیم انتقاد کنیم؟

* همین چند روز پیش نمایندگان رئیس جمهوری را به مجلس می‎کشانند و از او سؤال می‎پرسند و قانع هم نمی‌شوند و به او اخطار می‎دهند اما رهبری می‎فرمایند این اقدام، نشانه اقتدار نظام است.

حتما بخوانید:  پنالتی استقلال مقابل آلومینیوم درست بود؟

* در همین حال یک حزب رسمی نمی‌تواند از کارکرد دستگاه برنامه‎ریزی کشور انتقاد کند؟ مگر دستگاه برنامه و بودجه جمهوری اسلامی، به مقام قدسی تبدیل شده است؟ این واقعاً چه حرفی است که در مورد اختلافات دو حزب زده می‎شود..

* اختلافی بین دو حزب نیست. ما مگر در مورد حزب اعتدال و توسعه حرفی زده‎ایم؟ ما که نگفتیم حزب اعتدال و توسعه اشتباه کرده است. مگر مسئولیت آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه به حزب اعتدال و توسعه بازمی‎گردد؟

* اگر این گونه است پس حزب اعتدال و توسعه اعلام کند که آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه سیاست‎های حزب متبوع خود را پیاده می‎کند. حتماً این گونه نیست. نه آقای نوبخت، چنین حرفی را تأیید می‎کند و نه حزب اعتدال و توسعه قاعدتاً این موضوع را قبول خواهد کرد. ما کوچک‌ترین صحبتی در مورد حزب اعتدال و توسعه نکرده‎ایم. من وقتی بیانیه حزب اعتدال را دیدم، تعجب کردم.

* اگر از آقای نوبخت در موضع رئیس سازمان برنامه و بودجه انتقاد شود یعنی منتقد حزب ایشان هستیم؟ ما منتقد حزب ایشان نیستیم. مطلقاً بیانیه ما ناظر به حزب اعتدال و توسعه نبوده است.

* هیچ مطلبی را علیه این حزب نگفتیم. احترام خاصی هم برای دوستان در این حزب قائل هستیم. ولی به خودمان حق می‏‌دهیم که اگر در مورد مسائل مملکت از جمله نسبت به مقامات و مسئولان انتقادی داریم آن را مطرح کنیم.

* ما هیچ وقت با اعتدال و توسعه ائتلافی نداشتیم. ما حامی دکتر روحانی بودیم و هنوز هم ایشان مورد حمایت ما قرار دارند. نسبت به کل دولت و شخص روحانی و همکاران‎شان هم، همیشه موضع ما حمایت همراه با انتقاد بوده و چیز جدیدی هم نیست. شما در روزنامه ایران باید آموزش بدهید که انتقاد حق همه است.

حتما بخوانید:  حرکت غیرعادی نماینده مجلس برای کمک به فقرا

* آقای نوبخت خودش می‌تواند جواب بیانیه کارگزاران را بدهد. بهتر این است که خود آقای نوبخت در مورد کارکردش در سازمان برنامه و بودجه از خود دفاع کند. چه اشکالی دارد؟

* ایشان می‎تواند پاسخ دهد یا ما را دعوت به مناظره و مذاکره کند. همه اینها قابل انجام است. اما اینکه صرف انتقاد از سازمان برنامه موجب شود که یک حزبی علیه حزب دیگری بیانیه بدهد، به نظرم مناسب نیست.

* نمی‎دانم واقعاً بیانیه حزب کارگزاران چه ربطی به آقای جهانگیری دارد. حزبی بیانیه‎ای می‎دهد و نظر خود را اعلام می‎کند.

* اختلافی که وجود ندارد. اینکه اگر کسی از رئیس‎ جمهوری حمایت کرده، همیشه از مسئولان اجرایی کشور هم حمایت کند، تصور غلطی است. در ضمن ما آمادگی داریم که با هر فردی مناظره کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *