مسمومیت الکلی رقیب کرونا شد مسمومیت الکلی رقیب کرونا شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مسمومیت الکلی رقیب کرونا شد

مسمومیت الکلی رقیب کرونا شد

برترین‌ها: گزارش‌های منتشره درباره مسمومیت الکلی در شش استان ایران نشان می‌دهد تاکنون ۶۰ نفر که به گفته مسئولان اقدام به مصرف الکل برای مقابله با ویروس کرونا کرده بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

در این میان، بدترین وضعیت مربوط به استان خوزستان است. در این استان تعداد قربانیان مسمومیت الکلی در شهرهای اهواز و رامهرمز به ۳۹ نفر رسیده است.

این تعداد قربانی که احتمالا بیشتر خواهد شد، در حالی ثبت شده که تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در اهواز جان خود را از دست داده‌اند، ۱۸ نفر اعلام شده است.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز این افراد برای «پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا» اقدام به خوردن یا غرغره کردن الکل کرده بودند.

در این میان، به نظر می‌رسد این مورد تنها عامل مسمومیت‌های الکلی نبوده است. در روزهای اخیر در ایران برخی از افراد سودجو اقدام به تغییر رنگ الکل متانول و فروش آن به جای الکل اتانول کرده بودند.

این وضعیت تنها مختص به اهواز نیست. در استان‌های تهران، اردبیل، البرز و کردستان به ترتیب دو، سه، هفت و شش نفر جان خود را به دلیل مصرف الکل از دست داده‌اند. آمار فوتی‌های استان کرمانشاه و مرکزی هم یک نفر و دو نفر اعلام شده است.

بدین ترتیب مجموع افرادی که تاکنون به خاطر خوردن الکل جان خود را از دست داده‌اند، به ۶۰ نفر رسیده است. 

اولین هشدارها درباره مصرف الکل روز ۱۱ اسفند داده شد. معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران از نخستین کسانی بود که درباره توزیع الکل متانول هشدار داد و گفت «مشکل بزرگ» ایجاد شده است.

حتما بخوانید:  صف شبانه مردم برای خرید دلار در تهران

با این حال کسی به این هشدار توجه نکرد تا اینکه روز ۱۷ اسفند مسئولان بیمارستان لقمان تهران خبر دادند که مسمومیت‌های الکلی زیاد شده و چند نفر هم جان باخته‌اند.

داستان مسمومیت با الکل هنوز پایان نیافته است. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند گفت که «موج جدید» مسمومیت‌های الکلی آغاز شده و «موادی به مراتب سمی‌تر و کشنده‌تر از مشروبات تقلبی» باعث و بانی این موج است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *