مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه» مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه» | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه»

مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه»

خبرگزاری مهر: نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات اخلالگران بازار سکه به سردستگی حمید مظلومین به طور علنی در شعبه دوم دادگاه انقلاب برگزار شد.

ریاست این دادگاه بر عهده حجت الاسلام احمد زرگر بود.

بر اساس کیفرخواست دادستانی تهران حمید مظلومین به همراه باند ۱۵ نفره خود فعالیت های مجرمانه خود را در قالب ۱۷۰ هزار تراکنش مالی انجام می داده است.

لازم به ذکر است تیر ماه امسال رئیس پلیس پایتخت از دستگیری فردی با دو تن سکه در تراکنش مالی شخصی اش خبر داده بود.

مظلومین چهار سال گذشته هم به اتهام اخلال در بازار سکه دادگاهی شده بود اما بر اساس اظهارات و شهادت مسئولان بانک مرکزی و وزارت اطلاعات وقت تبرئه شد.

یکی از متهمان این پرونده زنی است که در دادگاه حضور یافت، متهمان حاضر در دادگاه ده نفر هستند؛ تورک معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جرایم پولی و بانکی هم در دادگاه حضور یافت.

بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار مهر، بر اساس کیفر خواست که دادسرای عمومی و انقلاب تهران صادر کرده است متهم ردیف دوم پرونده محمد اسماعیل قاسمی، متهم ردیف سوم مجید عطریان، متهم ردیف چهارم رامین تاجیک، متهم ردیف پنجم حسین مظلومین، متهم ردیف ششم محمد رضا مظلومین، متهم ردیف هفتم نصرالله دارایی(متواری).

متهم ردیف هشتم رضا مرد میدان حاجی آبادی، متهم ردیف نهم حسن وزیری، متهم ردیف دهم شاهرخ نجفی(متواری)، متهم ردیف یازدهم اقدس مهرافزا، متهم ردیف دوازدهم سروش امیری(متواری) متهم ردیف سیزدهم پویا نو بخت، متهم ردیف چهاردهم احسان فرزام نیا و متهم ردیف پانزدهم وحید دهاقین این پرونده هستند.

حتما بخوانید:  سازمان جهانی بهداشت، واکسن کرونای فایزر را تایید کرد

بنا بر اعلام مرتضی تورک نماینده دادستان تهران در پرونده مرتبط با حمید مظلومین به عنوان متهم اصلی اخلال در بازار سکه یکی از مدیران پیشین بانک مرکزی که در ارتباط با مظلومین بوده است تحت تعقیب قرا گرفته است، این شخص پس از بازنشستگی در بانک مرکزی و دایر کردن صرافی خدمات زیادی به مظلومین داشته و به همین منظور پرونده ای برای وی تشکیل شده است.

علاوه بر این حسب اعلام نماینده دادستان تهران، پسر وحید مظلومین که خود نیز از متهمان اصلی پرونده اخلال در بازار سکه به شمار می رود. در تاریخ ۹۷.۳.۲۰ محمدحسین مظلومین فرزند حمید مظلومین با قرار وثیقه آزاد می شود.

وی پس از آزادی با تامین قرار هر چه از جلسات بازپرسی می دانست به پدرش اطلاع می دهد به همین منظور تمام اسناد را از بین برده است. در حال حاضر این فرد متواری است.(عکس ها: میزان)

مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه»

مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه»

مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه»

مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه»

مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه»

مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه»

مشروح نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *