مصاحبه ظریفِ ظریف و صف‌بندی مخالفان FATF مصاحبه ظریفِ ظریف و صف‌بندی مخالفان FATF | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مصاحبه ظریفِ ظریف و صف‌بندی مخالفان FATF

مصاحبه ظریفِ ظریف و صف‌بندی مخالفان FATF

اظهارات ظریف، وزیر امور خارجه در خصوص وجود برخی فسادهای مالی پنهان در کشور که یکی از آنها پولشویی است با واکنش تند برخی سیاسیون و نمایندگان مجلس مواجه شده است.

مصاحبه ظریفِ ظریف و صف‌بندی مخالفان FATF

محمدجواد ظریف در مصاحبه با «خبرآنلاین» گفته بود: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم، اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند.» محمد جواد ظریف افزود: «با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضا‌سازی‌ها مقابله کنیم.

ظریف در مواجهه با این پرسش که آیا درباره پولشویی کدی هم دارید؟ پاسخ داد: «اگر داشته باشم هم نمی‌توانم اعلام کنم!»

واکنش ها به  اظهارات ظریف درباره وجود پولشویی در اقتصاد ایران را در ادامه می خوانید:

امیرآبادی: ادعای ظریف تهمتی بزرگ به نظام است

احمد امیرآبادی، نماینده قم و عضو هیأت‌رئیسه مجلس، اظهارات ظریف مبنی بر وجود پولشویی گسترده در ایران را تهمتی بزرگ به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد این اظهارات، کاملا به معنای بازی در زمین دشمن است.

نماینده مجلس: اظهارات اخیر ظریف مغرضانه است

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با «فارس»، درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کشور در خصوص پول‌شویی اظهار داشت: سخنان ظریف موضع‌گیری مغرضانه است چرا که این‌ها نمی‌توانند در مقابل استدلال‌های منطقی و شفاف برای عدم پذیرش CFTو عدم الحاق به آن دلیلی داشته باشند لذا به اینگونه موارد روی می‌آورند.

انتقاد شدید شریعتمداری از ظریف

حتما بخوانید:  گل دلپذیر ایتالیا به بلژیک توسط اینسینیه

حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان « آقای ظریف متوجه هستید که… ؟!» به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با یکی از پایگاههای خبری در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF اشاره کرد و در انتقاد از اظهارات محمد جواد ظریف در این مصاحبه نوشت: جناب ظریف! چرا دقیقا هنگامی که آمریکا و اروپا برای تصویب لوایح چهارگانه FATF در کشورمان یقه چاک می‌دهند و فشار می‌آورند، جنابعالی ایران اسلامی را به پولشویی گسترده متهم می‌کنید؟!

اگر ادعایتان واقعیت دارد، خود‌داری شما از معرفی آنان خیانت به ملت و نظام و همدستی با پولشویان است! نیست؟!

ترقی: آقای ظریف! چرا «آتو» به دشمن می‌دهید

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی هم با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف گفت: کسی که وزیر امور خارجه کشور است حداقل در ادبیات و بیان مطالبی که در عرصه بین‌المللی مطرح می‌کند طوری باید صحبت کند که آتو به دست دشمن ندهد.

بیژن نوباوه، نماینده مجلس نهم گفت: این‌گونه ادعا که مخالفان پیوستن به FATF پولشویی‌های ۱۰۰۰ میلیاردی دارند، خصمانه و بر ضد منافع ملی است.

سوال از ظریف درباره ادعای پولشویی گسترده

در جدیدترین موضع برخی مسئولان نسبت سخنان ظریف، تسنیم گزارش داد که برخی نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف درباره آنچه ” واقعیت بودن پول‌شویی گسترده در ایران” خوانده، در حال جمع‌آوری امضا برای سؤال از وی در صحن علنی مجلس هستند.

نمایندگانی که این خواهان سؤال از وزیر امور خارجه هستند، خواهان توضیح ظریف درباره ادعای خود شده‌اند.

حتما بخوانید:  تصویرِ شهریار قنبری روی جلد یک نشریه

در ادامه ویدئویی از سخنان ظریف درباره پولشویی در اقتصاد ایران را مشاهده می کنید:

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *