منتظر مرغ ۸۰ و تخم‌مرغ ۱۱۰هزار تومانی باشیم؟ منتظر مرغ ۸۰ و تخم‌مرغ ۱۱۰هزار تومانی باشیم؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / منتظر مرغ ۸۰ و تخم‌مرغ ۱۱۰هزار تومانی باشیم؟

منتظر مرغ ۸۰ و تخم‌مرغ ۱۱۰هزار تومانی باشیم؟

مهر: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران می گوید: اگر ارز ترجیحی حذف شود، قیمت تخم مرغ به ۱۱۰ هزار تومان و مرغ به ۸۰ هزار تومان می‌رسد!

منتظر تخم‌مرغ ۳۶۰۰ و مرغ ۸۰هزار تومانی باشیم؟

ناصر نبی پور:

* (با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی): قبلاً به اتحادیه مرغ تخم گذار عنوان شده بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات این اقلام در دی ماه حذف می‌شود که با توجه به خالی بودن دست دولت و نداشتن ارز به احتمال قوی این اتفاق خواهد افتاد.

* در تعیین قیمت محصولات پروتئینی بحث عرضه و تقاضا نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند ضمن اینکه در تابستان امسال وزارت جهاد کشاورزی از تشکل‌های تولیدی درخواست کرد قیمت محصولات پروتئینی از جمله مرغ و تخم مرغ را با ارز نیمایی محاسبه و اعلام کنند که ما نیز این کار را انجام دادیم و براین اساس اگر ارز ترجیحی از روی نهاده‌های دامی حذف شود قیمت هر شانه تخم مرغ به ۱۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ به ۸۰ هزار تومان می‌رسد.

* آن زمان قرار بود به دهک‌های یک تا سه ۱۰۰ هزار تومان و چهار تا هفت ۵۰ هزار تومان یارانه داده شود که الان این ارقام به ترتیب به ۱۲۰ و ۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

* (با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاقی است که باید رخ دهد و چاره‌ای جز این کار وجود ندارد): دولت باید به صورت تدریجی این کار را انجام دهد و به قدرت خرید مردم توجه کند در حال حاضر قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و به راحتی قادر به تأمین اقلام مورد نیاز خود نیستند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  واکنش کروبی به انتشار اظهارات منتسب به او

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *